خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا:

رکورد صادرات نفت بعد از انقلاب را شکستیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۳۸۹

وزیر اقتصاد گفت: امروز رکورد صادرات نفت بعد از انقلاب را شکستیم. همان سازمان‌هایی که در گذشته، ایران را در وضعیت نفت در برابر غذا پیش‌بینی می‌کردند اکنون آینده روشن با نرخ رشد اقتصادی را برای ما پیش بینی می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر اقتصاد نشست تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور، گفت: این اولین بار است که با کاهش قیمت نفت، شاهد افزایش رشد اقتصادی هستیم و امسال توانستیم به رشد اقتصادی بیشتر از پیش‌بینی خود دست یابیم.

طیب‌نیا گفت: به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم ایران موفق‌ترین کشور نفتی در زمینه کنترل تورم بوده است. در اجلاسی که در بانک جهانی برگزار شده بود، ایران به عنوان یک کشور موفق در حوزه اقتصاد نام برده شد.

وی افزود: از این جهت است که می‌گویم می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. البته اگر همبستگی و انسجام داشته باشیم و از رهبری تبعیت کنیم. اکنون که توانستیم به رشد بیش از پنج درصدی دست پیدا کنیم می‌توانیم به رشد هشت درصدی هم دست یابیم.

او تصریح کرد: هنوز در حوزه‌هایی با مشکل تحریم مواجه هستیم و آثار تحریم کاملا رفع نشده اما با همین وضعیت هم می‌توانیم در آینده موفقیت‌های بزرگی به دست آوریم. ما نباید وارد منازعات داخلی شویم. متاسفانه در بحث انتخابات گاهی شاهد این هستیم که منافع ملی فدا می‌شود. ما باید تحت هر شرایطی منافع ملی را مد نظر داشته باشیم و از گفت‌وگوهایی که منافع ملی را تضییع می‌کند بپرهیزیم.

او افزود: باید به مردم امید بدهیم اما باید ناکامی‌ها را تحلیل، بررسی و ریشه یابی کنیم تا بتوانیم راه حلی برای آنها ارائه کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: نباید مردم را از نظام ناامید کنیم چرا که وقتی دشمنان می‌گویند ما موفق بوده‌ایم. چرا برخی به گونه‌ای وانمود کنند که ما موفق نبوده‌ایم. ما باید با امید به آینده شرایط را برای رشد اقتصادی فراهم کنیم.

او افزود: در مسئله برجام اگر موفق نمی‌شدیم تورم را مهار کنیم و رشد اقتصادی داشته باشیم هیچگاه پنج بعلاوه یک با ما توافق نمیکرد و حقوق حقه مردم را به رسمیت نمی‌شناخت. اگر چه به دلیل تحریم‌های سابق با برخی مشکلات در زمینه ارتباط با برخی از بانک‌ها مواجه هستیم اما امروز می‌توانیم به هر مقدار که مایلیم نفت تولید کنیم و به هر ارزی که می خواهیم بفروشیم.

او افزود: امروز رکورد صادرات نفت بعد از انقلاب را شکستیم. همان سازمان‌هایی که در گذشته، ایران را در وضعیت نفت در برابر غذا پیش‌بینی می‌کردند اکنون آینده روشن با نرخ رشد اقتصادی را برای ما پیش بینی می کنند.

وزیر اقتصاد افزود: اگر همه تلاش کنیم در پرتو وحدت به رشد اقتصادی ۸ درصدی دست یابیم اما باید در این راه از سیاست های اقتصاد مقاومتی الخصوص مبحث ارتقا امنیت اقتصادی پیروی کنیم. ما باید بتوانیم فعالیت های محرمانه اقتصادی را مهار کنیم. تا قاچاق گسترده وجود دارد نهال کوچک تولید تبدیل به درخت تنومندی نمی‌شود. تا فرار مالیاتی است درآمدهای دولت به طور کامل محقق نمی‌شود.

طیب‌نیا گفت: مبارزه قاطع با پولشویی نقش به سزایی در مبارزه با فساد دارد. هر کس فساد اقتصادی انجام می‌دهد هدفش به دست آوردن نفع است. اگر بتوانیم گردش مالی را شفاف  کنیم می‌توانیم با فساد برخورد کنیم. دولت تدبیر امید مصمم در گسترش امنیت در حوزه اقتصاد است و  همکاری لازم را با نیروی انتظامی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز