خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

تاثیر برجام بر اقتصاد مثبت بوده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۷۷۵

یک کارشناس اقتصادی گفت: فارغ از بحث های سیاسی، اجتماعی برجام برای اقصاد کشور حسن‌ها وعیب هایی داشته است که حسن های آن به نظر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "علی قاسمی" در نشست بسیج فرهنگیان کاشان افزود: اقتصاد مقاومتی اصطلاح نوظهوری است که کشور بتواند در مقابل‌ تکانه های چهارگانه تهدید، تحریم، نوسانات ارزی و بلایای طبیعی مقاوم باشد.

وی تاکید کرد: تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای بی اثر کردن آن تا حل مشکل و تبدیل آن به فرصت را اقتصاد مقاومتی می گویند و ایران ثابت کرده است که ظرفیت بسیاری در این زمینه دارد.

به گفته وی، مهمترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم بالا بردن بهره وری است که چهار بار در سخنان رهبری انقلاب هم  به آن اشاره شده و گام اول آن عدم استفاده از کالاهای غیرضروری و جنس خارجی است تا مانع خروج ارز از کشور شویم .

وی تاکید کرد: برخی از راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به عهده مسئولان است اما مردم نیز با مصرف صحیح ، بالابردن بهره وری، استفاده از کالای باکیفیت داخلی، آموزش صحیح به دانش‌آموزان و سرمایه گذاری درکارهای تولیدی می توانند در این مسیر حرکت کنند.

سردبیرنشریه صبح صادق کشاورزی را اولویت اول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رهبری در بند 6، تاکید کردند که ضریب امنیت غذایی باید بالا برود، زیرا از 32 قلم کالای حساس، 31 مورد در زمینه کشاورزی است و ما باید در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وی سهم زنان در مدیریت مصرف و خرید کالای ایرانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: 25 درصد رشد اقتصادی می‌تواند ناشی از بهره وری باشد که در برنامه ششم به رقم 33 درصد اشاره شده و بهره وری در مدیریت مصرف نقش اساسی دارد.

قاسمی گفت: سکونت در خانه بزرگ، ذخیره طلا و ارز از جمله دلایل پایین بودن بهره وری است و درست مصرف کردن، تقویت روحیه تولید در جامعه و بهره وری از سرمایه ایرانی باعث موفقیت در اقتصاد مقاومتی می شود.

همایش راهکارهای رشد و تقویت اقتصاد مقاومتی، به همت کانون بسیج فرهنگیان کاشان در سالن اجتماعات کانون الزهرا سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز