خبرگزاری کار ایران

فیلم پرواز 956 اکران شد / نجات کشور در گرو ساخت سد است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۲۵

در ساخت سازه های آبی و سدها دانش وارداتی نداریم بلکه متخصصان داخلی با بهره مندی از دانش روز جهان، این دانش را به اقصی نقاط جهان صادر می کنند و با ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی اجر خود را نزد خداوند چندین برابر می کنند.

به گزارش ایلنا، قائم‌مقام وزیر نیرو در آئین رونمایی از فیلم تلویزیونی پرواز 956 گفت: مهندسان سیمره خدمتگزاران سازندگی ایران اسلامی بودند که در این مسیر جاودانه شدند.

 "ستار محمودی" در آئین رونمایی فیلم تلویزیونی "پرواز 956" در پردیس سینمایی ملت تهران، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در زمینه آگاهی رسانی و تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی، از رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی خواست تا با خلق آثار هنری در زمینه‌های مختلف از جمله آب، مردم را به مدیریت مصرف آب بیشتر تشویق کنند و در ادامه افزود: توان شما می‌تواند کشور را در مقابل خشکسالی‌ها بیمه کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عروج عاشقانه خدمتگزاران سازندگی ایران اسلامی (مهندسان سد سیمره) که در سانحه سقوط هواپیما در 15 سال قبل جاودانه شدند، گفت: جای دارد تا شهادت آتش نشانان جان برکفی را که با نثار جان خود در حادثه پلاسکو باعث شدند جان عده کثیری از هموطنان مان نجات یابد، به مردم شریف ایران و مقام ومعظم رهبری تسلیت گفته و یادشان را گرامی بداریم.

ستار محمودی با اشاره به اینکه هنر پدیده ای است که همواره با انسان همراه بوده و می‌تواند آثار تاریخی، فرهنگی و اجتماعی را باز آفرینی کند افزود: امروزه هنر ابعاد گسترده تری به‌خود گرفته و هنرهای تجسمی از جمله سینما می‌تواند به‌خوبی لحظات پر تلاش متخصصانی که با جان و دل در مناطق محروم به خدمت مشغول‌اند و با ساخت سازه‌های عظیمی همچون سد آثار ماندگاری را از خود به جا می‌گذارند را برای ما و نسل‌های آینده جاودانه کند.

وی با اشاره به اینکه سازه‌های عظیمی همچون سد سیمره بجز سرمایه‌های مادی از سرمایه عمر این متخصصان برخوردار بوده‌اند بیان داشت: در ساخت سازه‌های آبی و سدها، دانش وارداتی نداریم بلکه متخصصان داخلی با بهره مندی از دانش روز جهان، این دانش را به اقصی نقاط جهان صادر و با ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی اجر خود را نزد خداوند چندین برابر می‌کنند.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: نجات کشور در گرو ساخت اینگونه سازه‌ها و هنرمندی‌ها است.

* پروژه‌های بزرگ نیازمند همت بلند است

در ادامه این آیین، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در نقاط محروم کشور فرصت اجرا پیدا می‌کند، به پایان می‌رسند و مردمان بسیاری از شرایط سخت اجرای آن با خبر نمی‌شوند.

" سیدمحمدرضا رضا زاده" با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ نیازمند همت بلند است، افزود: این تلاش‌ها عمدتاً در نقاط دوردستی که کمتر در معرض دید مردم است شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های بزرگ با شرایط خاص و خطرات و ریسک‌هایی مواجه هستیم، افزود: متخصصان کشور همواره در تهدید خطرات گوناگونی هستند و در زمان احداث سد سیمره نیز تعدادی از این مهندسان جوان که با پرواز 956 عازم خرم آباد بودند دچار سقوط هواپیما شده و جان خود را از دست دادند.

رضازاده ادامه داد: به تصویر کشیدن خطر بزرگ و لحظات ریسک پذیری و تصمیم گیری در طول اجرای این پروژه و در معرض دید انظار قرار دادن وجهی از رسالت ما است که با کمک رسانه و هنرهای تجسمی از جمله فیلم امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تهیه این فیلم و نمایش آن تلاشی برای ادای این وظیفه است.

فیلم تلویزیونی "پرواز 956" که بازسازی سانحه سقوط هواپیمای مسیر تهران به خرم آباد در بهمن ماه سال 1380 را به تصویر می‌کشد، کار مشترکی از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و صدا و سیمای مرکز ایلام است.

این فیلم به روند ساخت سد سیمره و زندگی 5 مهندس سد ساز به نام‌های غلامرضا اخیانی، علی اکبر علی اکبریان، حسن آزاد، اسماعیل نژاد و دهقان نژاد که در این پرواز به لقاالله پیوستند می‌پردازد.

فیلم پرواز 956 با هنرمندی محمود پاک نیت، آرش مجیدی، علیرضا جلالی تبار، محمد فیلی، حسن اسدی، مهدی علیپور، مرتضی رستمی، فریبا نادری، بهروز قادری، سعید احمدی و شراره دولت آبادی توسط شرکت هورشید فیلم، با نویسندگی حسن عطارها، کارگردانی مصطفی علمی فرد و تهیه کنندگی شهرام ابراهیمی ساخته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز