خبرگزاری کار ایران

حق شناس در گفتگو با ایلنا:

امسال درآمدهای مالیاتی محقق نخواهد شد/ سال‌ آینده وضعیت اقتصادی بهبود خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۵۶۰

هادی حق شناس گفت: معمولا مالیاتی که سال جاری اخذ می‌شود مربوط به عملکرد سال گذشته شرکتها است و شرکتهای دولتی هم به شکل یک دوازدهم عملکرد همان سال را پرداخت می‌کنند .

هادی‌حق شناس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص این موضوع که در گزارش آبان ماه بانک مرکزی تنها 582 هزار میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی محقق شده این در حالی است که تا پایان سال میزان درآمدهای حاصل از مالیات باید به 1038 هزار میلیارد ریال برسد، اظهار داشت: در بودجه سال جاری که در سال قبل پیش‌بینی شده بود میزان درآمدهای حاصل از مالیات 103 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که با شرایطی که بوجود آمد امکان‌تحقق این میزان مالیات بوجود نیامد.

وی افزود: علت آن هم این است که معمولا مالیاتی که سال جاری اخذ می‌شود مربوط به عملکرد سال گذشته شرکتها است و شرکتهای دولتی هم به شکل یک دوازدهم عملکرد همان سال را پرداخت می‌کنند .

حق شناس تصریح کرد: سال گذشته رشد اقتصادی مناسبی نداشتیم و کسب‌وکار بنگاههای اقتصادی مناسب نبودند و به همین دلیل بود که مالیات‌ها متناسب 10 ماهه گذشته و متناسب با سال 95 تعیین وصول نشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: امکان‌تحقق مالیات برای سال‌آینده نسبت به سال جاری بیشتر خواهد بود، اما احتمال وصول 103 هزار میلیارد تومانی مالیات در سال 95 بسیار بعید به نظر می‌رسد و کسری پنهان بودجه در سال 95 خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال آینده احتمال تحقق درآمدهای مالیاتی را زیاد دانست و افزود:با توجه به رشد اقتصادی 6 درصدی تحقق 113 هزار میلیارد تومانی‌ مالیات به واقعیت نزدیکتر است و وضعیت  شرکتهای دولتی( اعم از شرکتهای گاز، نفت و پتروشیمی ) مناسبتر خواهد شد و شرکتهای تحت پوشش وزارت صنعت و معدن وضعیت بهتری تاپایان سال جاری و سال‌آینده خواهند داشت.

حق شناس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی نهادهای بین‌المللی استمرار رشد اقتصادی در سال جاری و سال آینده است و زمانی که کشوری با رشد اقتصادی همراه باشد تحقق مالیات راحتتر خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی گفت: تا زمانی که کسب و کار مردم رونق نداشته باشد درآمدهای مالیاتی نیز محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز