خبرگزاری کار ایران

با هدف خروج تاسیسات نفتی از حریم مناطق مسکونی،

کارخانه بهره برداری ۸۸ ساله مسجد سلیمان از مدار عملیات خارج می شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از خروج قدیمی ترین کارخانه بهره برداری نفت کشور از مدار تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا، قباد ناصری با اعلام خروج قدیمی ترین کارخانه بهره برداری نفت کشور از مدار تولید، گفت: کارخانه بهره برداری نمره ۹ مسجدسلیمان به عنوان قدیمی ترین کارخانه بهره برداری کشور از مدار تولید خارج می شود .

وی با بیان اینکه این کارخانه در سال ۱۳۰۷ احداث شده و دارای ۸۸ سال قدمت است، بیان کرد: این کارخانه با ظرفیت فرآورش روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت به عنوان مرکز ثقل فعالیت های تولیدی این شرکت در مسجدسلیمان محسوب می شود .

ناصری هدف از این اقدام را خروج تأسیسات نفتی از حریم شهرها و صیانت از  محیط زیست عنوان کرد و تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر حفظ ایمنی و کاهش دغدغه های وجود تأسیسات نفتی در حریم مناطق مسکونی و حذف آلاینده های صنعتی، مشارکت صنعت نفت در حفظ محیط زیست افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، افزود: با راه اندازی ایستگاه پمپاژ تمبی به عنوان بخشی از تأسیسات مجتمع بهره برداری و نمکزدایی هفت شهیدان که با همت متخصصان مناطق نفتخیز جنوب عملیات طراحی و احداث آن انجام شد این ایستگاه  جایگزین کارخانه بهره برداری نمره ۹ می شود .

وی یادآور شد: با خروج کارخانه بهره برداری نمره ۹ از مدار خدمت، تأسیسات آن در مکان فعلی حفظ و نگهداری شده و این کارخانه به عنوان بخشی از تأسسیات پارک موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان به تاریخ صنعت نفت خواهد بود .

لازم به ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکت های بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که مطابق برنامه تکلیفی وابلاغی به طور متوسط روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید می کند . شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور است که قدمت آن به سال ۱۲۸۷ می رسد .

 

کد خبر : ۴۴۵۶۲۳