خبرگزاری کار ایران

افت 163 واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس، هفته کاری جدید را با کاهش 163 واحدی و ثبت رقم 78 هزار و 826 واحد آغاز کرد.

به گزارش ایلنا؛ در معاملات امروز، بیش از 989 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 337 میلیارد ریال در 59 هزار و 357 نوبت خرید و فروش شد.

همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز افت کردند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 57 واحد، شاخص کل (هم وزن) 55 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 43 واحد، شاخص آزاد شناور 219 واحد، شاخص بازار اول 72 واحد، شاخص بازار دوم 595 واحد و شاخص 30 شرکت برتر پنج واحد کاهش یافت.

در افت امروز شاخص، سهم گروه خودرویی جالب توجه بود به طوری که نمادهای خساپا (سایپا)، خودرو (ایران خودرو) در کنار فارس (هلدینگ خلیج فارس)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) با تاثیر منفی شاخص را پایین کشیدند، در مقابل نمادهای فخوز (فولاد خوزستان) و جم (پتروشیمی جم) با تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به کشت و صنعت پیاذر، حق تقدم سیمان کردستان، حق تقدم کاشی سعدی، پارس خزر و تولیدی مهرام، تعلق گرفت.

حق تقدم گروه دارویی سبحان، سایپا دیزل، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، حق تقدم پارس خودرو و پارس سرام نیز از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بوده اند.

ریزش در  فرابورس

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز هشت واحد افت کرد و در جایگاه 837 واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز، بیش از 193 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2 هزار و 19 میلیارد ریال در 18 هزار و 679 نوبت خرید و فروش شد.

 

کد خبر : ۴۴۵۵۵۵