خبرگزاری کار ایران

هلدینگ خلیج فارس 640 میلیون یورو سرمایه خارجی جذب کرده است

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکنون موفق به جذب 640 میلیون یورو سرمایه خارجی شده صرفا" با اعتبار و تضمین هلدینگ خلیج فارس شده و مذاکره برای افزایش آن تا مبلغ 2/1 میلیارد یورو ( یک میلیارد و دویست میلیون یورو ) بخوبی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبری در این خبرگزاری مبنی بر  تامین مالی 250 میلیون یورویی در صنعت پتروشیمی شرکت صنایع ملی هلدینگ خلیج فارس جوابیه ای به این خبرگزاری ارسال کرد که متن آن به شرح زیر است:

هرگونه تامین مالی از شرکت­ها و موسسات بین المللی و اقدام­های صورت گرفته در ارتباط با آن تنها با تکیه بر اعتبار بین المللی هلدینگ خلیج فارس و توانمندی نیروهای متخصص این شرکت انجام شده است. در همین راستا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  تاکنون موفق به جذب 640 میلیون یورو سرمایه خارجی شده صرفا" با اعتبار و تضمین هلدینگ خلیج فارس شده و مذاکره برای افزایش آن تا مبلغ 2/1 میلیارد یورو ( یک میلیارد و دویست میلیون یورو ) بخوبی در حال انجام است.  لذا موارد اعلام شده از سوی مدیر عامل محترم شرکت بازرگانی پتروشیمی جدا" تکذیب می شود.

از جمله اهداف و اصول اساسی مجموعه هلدینگ خلیج فارس در رابطه با جذب سرمایه خارجی با توجه به شناخت بسیار مثبت شرکتهای معتبر بین المللی و اعتبار برند PGPICحذف واسطه­ها و ارتباط مستقیم با تامین کنندگان مالی بوده و اقدام­های صورت گرفته در رابطه با انعقاد تامین مالی با شرکت­های معتبر بین المللی بر همین اساس صورت گرفته است.

هلدینگ خلیج فارس در حال حاضر بالغ بر 42درصد ازظرفیت کل تولیدات پتروشیمی کشور و معادل 50 درصد از ارزش محصولات تولیدی را تحت مدیریت داشته، باتکیه بر عملکرد موفق خویش طی سه سال گذشته توانسته عنوان دومین شرکت برتر پتروشیمی خاورمیانه و شرکت پیشرو در میان 500 شرکت برتر داخلی را کسب نماید.

توضیح اینکه همچنین بر اساس آخرین رده بندی موسسه بین المللی (ICIS) هلدینگ خلیج فارس در سال 2015 با 10 رتبه صعود نسبت به سال 2014توانسته عنوان 34 در میان یکصد شرکت برتر پتروشیمی جهان را از آن خود کند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از جمله سهامداران اصلی شرکت بازرگانی پتروشیمی بوده ( 45% سهام ) وبراین مبناء وظایف سهامداری خود را به نحوی که صرفه و صلاح سهامداران و ذینفعان تامین شود، انجام خواهد داد.

مجددا" تاکید می نماید هدف هلدینگ خلیج فارس همواره دوری از واسطه ­ها و ارتباط مستقیم با شرکتهای بین المللی بوده ، لذا حق هرگونه پیگیری قانونی از مراکز و شرکت­هائی که با بهره گیری از اعتبار بین المللی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جهت کسب وجهه و منافع خاص برای خویش بوده را محفوظ دانسته و در زمان مقتضی نسبت به آن اقامه دعوا خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر : ۴۳۹۴۲۶