خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی خبر داد:

پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور اجرایی شد

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی گفت: پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور با همکاری ناجا و سازمان امور مالیاتی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعودخاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با بیان این که بانک ملی در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک در حرکت است، گفت: به منظور رفاه متقاضیان خروج از کشور سامانه‌ای تحت عنوان الکترونیکی کردن عوارض کشور با همکاری ناجا و سازمان امور مالیاتی تدوین و طراحی شد و در هفته‌های گذشته به نتیجه رسید که در حال حاضر به صورت عملیاتی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی گفت: مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت بانک ملی و انتخاب لینک مربوط به عوارض خروج از کشور کد ملی خود و همراهان خود را وارد کرده و پس از انتخاب نوع خروج از کشور ( زیارتی یا سیاحتی) ایمیل و شماره همراه خود را وارد کرده و عوارض خود را بپردازند.

وی افزود: هم اکنون با توافقی که بین ناجا و سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است در یک ماهه اول این طرح صرفا در فرودگاه امام خمینی عملیاتی شده و پس از یک ماه در همه گیت‌های کشور قابل بهره‌برداری خواهد بود.

خاتونی ادامه داد: این قابلیت به صورت 24 ساعته و با مراجعه فیزیکی به شعب و در کمترین زمان قابل استفاده است و هم اکنون با مراجعه به وب سایت بانک ملی و با همراه بانک بانک ملی می‌توان عوارض را پرداخت کرد.

وی افزود: پس از پرداخت عوارض خروج از کشور پروسه پردازش بین 15 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید تا سامانه آن را بپذیرد و به ناجا اعلام کند. البته در صددیم تا زمان آن را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: شعب بانک ملی تنها شعبی هستند که برای دریافت عوارض در نظر گرفته شده است. فاز اول یک ماهه بوده و پس از آن برای همه گیت‌های زمینی، دریایی و هوایی قابل اجراست.

خاتونی تصریح کرد: دراین سامانه تغییری ایجاد نخواهد شد مگر اینکه ناجا و یا سازمان امور مالیاتی تغییراتی را ایجاد کنند ما به کلی آژانس‌های مسافرتی این لینک را معرفی می‌کنیم و در اختیارشان می‌گذاریم تا حجم ترافیک کاهش یابد.

وی افزود: در ابتدای اجرای این طرح 727 نفر از آن استفاده کردند که تا روز جمعه به 984 نفر رسید. در حال حاضر 10 دستگاه کیوسک در فرودگاه امام خمینی مستقر شده و مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

خاتونی گفت: انتظار می‌رود درماه اول بیش از 50 درصد از مردم از این طرح استفاده کنند ما در حوزه توسعه و ارائه محصول هیچ محدودیتی نداریم و بهترین شبکه خودپرداز در کشور با بیش از 7 هزار دستگاه ای تی ام مربوط به بانک ملی است.

سرویس تبدیل ارز بانک ملی تا پایان سال اجرایی می‌شود

خاتونی در مورد تبدیل ارز مسافران در دستگاه‌های خودپرداز گفت:‌ در بانک ملی این طرح به پایان رسیده و برای تبدیل ارز افرادی که وارد کشور می‌شوند و یا اتباع خارجی که تمایل ندارند پولی همراه خود داشته باشند برایشان شرایطی ایجاد شده تا بتوانند با ارائه پاسپورت و پس از احراز هویت میزان ارز مورد نظر را دریافت کرده و آن را تبدیل به کارت بانکی کنند و در زمان خروج از کشور با ارائه کارت مجددا ارز خود را دریافت کنند.

وی افزود: تا قبل از پایان سال این سرویس از سوی بانک ملی اجرایی می‌شود هر چند در سال 91 نیز این سرویس به صورت مقطعی ارائه شد اما به دلایلی با فرازونشیب‌هایی همراه بود که متوقف شد.

کد خبر : ۴۳۸۰۳۵