خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعلام هشدار ATC مبنی بر عملکرد خطای سیستم نیست/ میزان سلامت سیستم ATC بالای 99.8 درصد است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ضریب سلامت هوشمند کنترل قطار 99.8 درصد است ، گفت: تمام لکوموتیوهای مسیر تهران – مشهد مجهز به ATC هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، سعید محمدزاده در جمع خبرنگاران با بیان این که نگاه به راه آهن نگاه به توسعه است ، ادامه داد:  برنامه جامع توسعه ریلی را تهیه و تدوین کرده‌ایم

وی درباره عملکرد سیستم ATC در خطوط راه آهن اظهار داشت: درباره عملکرد ای تی سی اطلاع‌رسانی‌ها مشخص است و از اسفندماه 93 که این سیستم کنترل هوشمند قطار روشن شد تا به امروز ضریب سلامت آن 99.8 درصد است و این اطلاعات را مستند داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این سیستم از هشت ماه اول امسال از مجموع یک میلیون و 160 هزار واحد عملیات ، 4 بار اعلام هشدار داده است، گفت: این تعداد اعلام هشدار خطا نشان از عملکرد درست سیستم ATC دارد.

وی ادامه داد: تمام هشدارهایی که این سیستم داده است در جهت رعایت مسائل ایمنی بوده است و اعلام هشدار به معنای خرابی سیستم نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیستم ATC از سال 87 در پنج خط مترو استفاده می‌شود ، گفت: اطلاع‌رسانی‌های ناقص از سیستم هوشمند کنترل قطار را قبول ندارم.

محمدزاده ادامه داد: در داخل کشور چندین مرکز ATC داریم که مراکز شاهرود ، یزد و راه آهن جنوب شامل این مراکز هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود هر بار که چراغ قرمز می‌شده دستور بر خاموش کردن ای تی سی را می‌دادند درست نیست و در مهندسی چیزی به نام عادت کردن نباید داشته باشیم.

وی ادامه داد: معتقدم نوع بیان‌ها از عملکرد ATC بر اساس مستندات نبوده بلکه بر اساس شنیده‌ها بوده و باید اطلاعات دقیق از عملکرد این سیستم داد.

وی تاکید کرد: سلامت سیستم ATC بالای 99.8 درصد است که این نشان دهنده سلامت کامل این سیستم است.

وی تصاویری که از عملکرد خطای این سیستم در فضای مجازی منتشر می‌شود را غیر واقعی عنوان کرد و گفت: فیلم‌هایی که از خرابی سیستم ATC منتشر می‌شود واقعی نیستند چرا که زمانی تصویربرداری شده که سیستم هشدار خطا داده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تمام لوکوموتیوهای فعال در مسیر تهران – مشهد مجهز به سیستم ATC هستند ، گفت: در سه میلیون کیلومتر راه آهن ATC قطارها روشن بوده است که تنها در 300 کیلومتر سیر قطار 17 مورد خاموشی ATC اعلام شده است.

کد خبر : ۴۳۷۲۶۰