خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اوپک:

عدم توافق عرضه نفت را با اختلال مواجه می‌کند

دبیر کل اوپک و رئیسان هیئت‎های نمایندگی کشورهای الجزایر، اکوادور، اندونزی، عراق، نیجریه و قطر عضو این سازمان، در دیدارهای روز دوشنبه (نهم آذر ماه)، بر بازگشت ثبات به بازار نفت تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، این ملاقات ها در حالی برگزار شد که رئیسان هیئت های نمایندگی کشورهای عضو این سازمان برای حضور در یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی وزیران در روز چهارشنبه (دهم آذر ماه) وارد وین پایتخت اتریش می شوند.

محمد سانوسی بارکیندو و امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر مشاور در امور منابع نفتی نیجریه ورئیس هیئت نمایندگی این کشور در اوپک، در ملاقات روز دوشنبه پس از بررسی وضع بازار نفت، بر لزوم رویارویی با مازاد عرضه کنونی در بازار به منظور ایجاد توزان دوباره در بازار تاکید کردند.

دو طرف همچنین توافق کردند که عدم اقدام در این باره ممکن است منجر به سرمایه گذاری ناکافی در صنعت نفت برای سومین سال پیاپی شود که بی سابقه بوده و به صورت بالقوه در عرضه آینده نفت اختلال ایجاد خواهد کرد.

هر دوطرف در باره ادامه همکاری برای دستیابی به هدف مشترک ایجاد ثبات در بازار توافق کردند که به نفع تولید و مصرف کنندگان است.

این دیدارها همچنین شامل خوئیائومه لونگ، وزیر امور خارجه اکوادور، بود که به جای خوزه رومرو، وزیر نفت و رئیس هیئت نمایندگی این کشور در اوپک، برای شرکت در نشست وزیران این سازمان وارد وین شده بود.

بارکیندو در این ملاقات از حمایت اکوادور در ملاقات های مهم منجر به توافق (ماه سپتامبر) الجزیره تشکر و لانگ نیز بر ادامه حمایت خود از اوپک و ماموریت آن برای افزایش ثبات در بازارهای نفت تاکید کرد.

بارکنیدو همچنین در دیدار با ایگناسیوس جونان، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی و رئیس هیئت نمایندگی این کشور در کنفرانس اوپک، با استقبال از حضور وی، انتصاب وی را به این سمت تبریک گفت.

در این ملاقات هر دو طرف بر لزوم بازگشت ثبات به بازارهای نفت و ادامه همکاری سودمند در سال های آینده تاکید کردند.

 

کد خبر : ۴۳۳۴۷۶