خبرگزاری کار ایران

با حضور اعضای هیئت دولت، مردم و نمایندگان مجلس

پیکر جان‌باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد تشییع شد

دقایقی پیش مراسم وداع با جان‌باختگان حادثه قطار تبریز -مشهد از میدان شهدای تبریز و با حضور اعضای هیئت دولت، نمایندگان مجلس و مردم داغدار برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه دهم آذر ماه همزمان با روز شهادت امام رضا(ع) پیکر جان‌باختگان حادثه قطار مشهد تبریز از مقابل استانداری آذربایجان شرقی تشییع شد.

میدان شهدای شهر تبریز امروز میزبان اجتماع بزرگ عزاداران امام هشتم و خانواده جانباختگان حادثه قطار بود . شرکت کنندگان درمراسم پس از انجام مراسم سوگواری و خواندن نماز میت به سمت میدان ساعت و درنهایت وادی رحمت برای تدفین پیکر جان‌باختگان حرکت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنرانی که درجمع خانواده جان‌باختگان داشت با قرائت پیام تسلیت رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری دستور قاطع برای شناسایی مقصران حادثه را صادر کرده است و از آنجا که این مهم به حیثیت و حقوق شهروندان بازمی‌گردد مطمئن باشید که به سرعت رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسافران قصد زیارت فرزند رسول‌الله را داشتند و همچنان که در قرآن وعده شده اجرشان با خداوند خواهد بود، افزود: زیارت علی ابن موسی‌الرضا جزو زیارات خاص است که ثواب بالایی دارد، در اینکه جایگاه رفیعی دارند تردیدی نیست و امیدواریم با اولیا الله محشور شده و ما را شفاعت کنند.

وزیر بهداشت با تأکید بر پیشگیری از حوادث این‌چنینی گفت دولت هرچه در توان دارد برای جلوگیری از تکرار آن به کار خواهد برد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و شهین‌دخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر جان باختگان حادثه قطار مشهد بودند

امیر امینی معاونت برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی و عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سعید سیدعلائی معاون وزیر راه و شهرسازی و همچینین محسن پورسیدآقایی مدیرعامل پیشین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه قطار شرکت داشتند.

 

کد خبر : ۴۳۳۴۵۶