خبرگزاری کار ایران

پروازهای فرودگاه مهرآباد سر وقت انجام می شود

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: پروازهای فرودگاه مهرآباد طبق برنامه زمانبندی شده که از قبل اعلام شده است به شرط مناسب بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد انجام می گیرد.

به گزارش ایلنا،  علی رستمی ، با اشاره به اجرای مانور برف‌روبی در فرودگاه مهرآباد، گفت: این فرودگاه برای فصل سرما و بارش در آمادگی کامل به سر می برد.

وی از اجرایمانور برف‌روبی در جهت حفظ آمادگی نیروها و تجهیزات در ابتدای شروع فصل بارش و سرما خبر داد و با توضیح اینکه این مانور با حضور نیروها و ماشین‌آلات و تجهیزات برف روبی طبق هماهنگی انجام گرفته براساس برنامه زمانبندی شده راس ساعت مقرر برگزار شد، گفت: ارگان‌های حاضر در فرودگاه با بکارگیری همه امکانات موجود و ارائه خدمات جهت ایمن‌سازی پروازها و جلوگیری از تاخیرات احتمالی درعملیات زمستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.  

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، افزود: عملیات برف‌روبی در فرودگاه مهرآباد متشکل از تیم‌های مختلف باند و اپرون و با بهره‌مندی از تجهیزات مختلف نظیر خودروی تیغه برف‌روب، خودروی برف‌روب و خودروی اوره‌پاش و خودروی ناظر برعملیات برف روبی در ایرساید و لندساید انجام شد وکلیه واحدهای خدمت رسان در سطوح پروازی در کمترین زمان ممکن جهت تخلیه باند وکمک رسانی اقدام کردند.  

وی با تاکید بر استفاده از امکانات مناسب ایمنی و رعایت قواعد تعیین شده استاندارد، افزود: با آغاز فصل سرما تدابیر خاص در زمان بارش نزولات اندیشیده شده و این فرودگاه با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان می‌رود.

علی رستمی هم چنین خبر داد که با وجود شرایط نامساعد جوی و بارش برف در تهران و منطقه مهرآباد از ساعات اولیه صبح خوشبختانه، پروازهای فرودگاه مهرآباد دچار وقفه و تاخیر نشده است وهمه پروازها در ساعات برنامه ریزی شده انجام شد.

وی با بیان اینکه بعضی از پروازها به دلیل شرایط جوی هوای مقصد تاخیر داشته اند، تصریح کرد: در این مدت تدابیری در فرودگاه و برج مراقبت اندیشیده شد و خوشبختانه مشکلی درخروجی و ورودی پروازهای مهراباد وجود ندارد.  تنها دو پرواز از مبدأ مهرآباد به مقصد لارستان و بندرعباس به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دید انجام نشد وبا تاخیر دراولین فرصت انجام می گیرند.

رستمی تاکید کرد که هماهنگی‌های لازم برای انجام پروازها انجام شده است و مهرآباد در آماده‌گی کامل به سر می‌برد و خوشبختانه هیچ مشکلی به لحاظ ایمنی در پروازها نیست.

وی با تأکید براینکه پروازهای فرودگاه مهرآباد درحال انجام است، گفت: با توجه به اینکه احتمال ادامه وضعیت نامساعد جوی وجود دارد از مسافران تهرانی و شهرستانی خواهش می‌کنیم با تلفن ۱۹۹ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ تماس حاصل کرده و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

 

 

کد خبر : ۴۳۱۱۷۰