خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با ایلنا:

ارایه گزارشات ماهانه شرکت‌ها داوطلبانه نیست / پتانسیل بالای بورس تهران برای جذب سرمایه خارجی

قالیباف اصل گفت: ارائه گزارشهای ماهانه شرکتها داوطلبانه نیست و باید گزارش‌های تولید و فروش به صورت ماهانه از سوی شرکتها اعلام شود.

حسن قالیباف‌اصل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ورود شرکتهای خارجی به بازار سرمایه ایران و اثرات آن بر رشد شفافیت و ارتقاء استانداردهای گزارشگری مالی اظهار داشت: یکی از بحث های روز در بازارهای سرمایه بحث سرمایه گذاری خارجی است هم اکنون در برخی از بورس‌ها مانند بورس‌ترکیه 65 درصد سهام شناور در دست سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی افزود: واقعیت این است که هیات‌های مختلف خارجی در دو سال گذشته رفت و آمدهای زیادی به بازار سرمایه ما داشته‌اند که ممکن است بعضی از این مذاکرات تحقق یابد و برخی دیگر محقق نشود .

 قالیباف خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برجام به صورت کامل هنوز اجرایی نشده است و محدودیتهای بانکی نیز همچنان برقرار است ، یکسری از سرمایه گذاران خارجی در خصوص انتقال منابع مالی‌شان همچنان با مشکل مواجه هستند اما به هر حال بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار تهران یک بازار  پرپتانسیل برای جذب سرمایه گذاران خارجی است .

وی تاکید کرد: در صورتی که کمی از این محدودیت‌ها برطرف شود قاعدتا ورود سرمایه گذاران پررنگتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشگری ماهانه شرکتها عملیاتی شده است یا خیر؟ افزود: گزارشگری ماهانه مقرراتی بود که اخیرا از سوی سازمان بورس تصویب و ابلاغ شد .

 قالیباف ادامه داد: این موضوع داوطلبانه نیست و باید گزارش‌های تولید و فروش به صورت ماهانه از سوی شرکت‌ها اعلام شود و این امر جزء الزامات است که شرکت‌ها به این موضوع بپردازند.

وی افزود: هیچ تبصره‌ای نداشته و برای همه شرکتها این قانون الزامی بوده و هیچ استثنایی نیز نداریم و جزء دستورالعمل افشاء مواردی که رعایت نمی‌شود، از سوی ناشر دیده شده است.

 

 

کد خبر : ۴۲۸۸۳۳