خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

نیازمند بازگشت به اندیشه "ایران‌شهری" هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند بازگشت به اندیشه "ایران‌شهری" هستیم.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی که در مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی سخنرانی می‌کرد، با بیان این مطلب اظهار کرد: شهری‌شدن اگرچه فرصت‌هایی را برای توسعه ایران فراهم کرد اما جریان زندگی در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها با اختلال مواجه شد.

وی ادامه داد: شهرهای ایران تحت تاثیر تحولات دوران اخیر دچار مشکلات شده و این مساله در همه زمینه‌ها از جمله معماری و شهرسازی خود را به خوبی نشان می‌دهد. برای برون‌رفت از این وضعیت توجه به شهرها به عنوان سازمان اجتماعی تشکیل دهنده هسته شهروندان و خانواده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد خروج شهرها از این چالش‌ها باشیم.

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: بازخوانی و بازآفرینی‌شهری در چارچوب‌های قانونی با دستور کار شهری و با تعریف فرآیندهای جدید ساختاری شرایط لازم را برای خروج از این چالش‌ها فراهم می‌کند.

آخوندی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک زندگی مطلوب در شهرها نیازمند بازگشت به اندیشه ایران‌شهری هستیم که در این صورت همه شهروندان به آبادانی و توسعه نظام‌مند شهرها و کشور علاقه‌مند خواهند شد.

وی در پایان افزود: باید از دستاوردهای دانش جهانی برخوردار شویم تا در چارچوب تمدن ایران زمین شهرهایی طراحی شود که انسان‌ها در آن احساس دلبستگی داشته باشند تا همواره بتوانند برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها تلاش کنند.

کد خبر : ۴۲۷۱۲۸