خبرگزاری کار ایران

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت :

ذوب آهن اصفهان منشاء تحولات در صنعت کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۸۰۱

محمد رضا نعمت زاده افزود : در سال جاری از طرف دولت انجام 33 پروژه اقتصاد مقاومتی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده بود که این پروژه ها تا پایان سال افتتاح خواهند شد و تولید ریل یکی از مهمترین آنها بود که امروز به بهره برداری رسید .

به گزارش ایلنا؛محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت در آیین افتتاح 5 پروژه توسعه ای و محیط زیستی  در ذوب آهن اصفهان طی سخنانی با اشاره به سابقه صنعتی این شرکت و نقش متخصصان و بازنشستگان آن در مراکز مختلف صنعتی ایران گفت : این مجتمع عظیم صنعتی علیرغم کمبود نقدینگی و بدون تسهیلات بانکی و فقط با اعتبارات خود ، خط تولید ریل ملی را به نتیجه رساند و امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم .

وی افزود :  ریل تولیدی ذوب آهن با شمش مورد نظر راه آهن انجام می گیرد و در همین خط تولید ، تیرآهن های بال پهن نیز که از کمبودهای کشور است تولید خواهد شد.

محمد رضا نعمت زاده افزود : در سال جاری از طرف دولت انجام 33 پروژه اقتصاد مقاومتی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده بود که این پروژه ها تا پایان سال افتتاح خواهند شد و  تولید ریل یکی از مهمترین آنها بود که امروز به بهره برداری رسید .

وی افزود : قطعاً راه آهن جمهوری اسلامی ایران از این پس تمام نیازهای خود را از ذوب آهن تامین می کند و ذوب آهن نیز با توجه به این که ظرفیت تولید ریل بیش از نیاز داخل است ، به فکر شناسایی بازارهای خارجی و صادرات ریل باشد  .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : در پروژه تولید ریل ، شمش که فولاد خام است به ریل تبدیل می شود که این خود ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و  در توسعه صنعت حمل و نقل کشور نیز نقش مهمی دارد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز