خبرگزاری کار ایران

در هفته‌ای که گذشت رقم خورد؛

رشد ۰.۸ درصدی قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۰.۸ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات به بالاترین رقم در حدود ۴ هفته گذشته رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و به بالاترین رقم در حدود 4 هفته گذشته رسید. افزایش قیمت ها پس از آن اتفاق افتاد که اف بی آی اعلام کرد تحقیقات بیشتری در مورد استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای ایمیل های کاری اش انجام خواهد داد.

در حالی که تنها 11 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، انتشار این خبر ستاد انتخاباتی کلینتون را تکان داده است. هیلاری کلینتون در نظرسنجی ها از ترامپ جلوتر است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.56 درصد افزایش به 1275 دلار و 47 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا 1.3 درصد افزایش یافت و به 1284 دلار و 14 سنت رسید که بالاترین رقم از 4 اکتبر تاکنون بود. قیمت فلز زرد در این هفته حدود 0.8 درصد افزایش داشت.

قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.6 درصد افزایش به 1276 دلار و 80 سنت رسید.

تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «انتشار خبر تحقیق بیشتر اف بی آی در مورد ایمیل های کلینتون باار طلا را تکان داد و قیمت ها را بالا برد زیرا این احتمال مطرح شد که ممکن استجایگاه دونالد ترامپ در نظرسنجی ها بهبود یابد.»

در همین حال همزمان با نزدیک شدن موعد جشن های سنتی در هند، تقاضا برای خرید طلا در این کشور افزایش یافته، قیمت رسمی فلز زرد در این کشور به بالاترین رقم در 10 ماه گذشته رسیده است، اما تقاضا برای خرید در سال نقاط آسیا همچنان ضعیف است.

به گفته تحلیلگران، در حالی که تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا این هفته تقریبا ثابت باقی بماند، مصرف کنندگان آسیایی در خارج از هند، به طور کلی حضور چندان قابل توجهی در بازار طلا نداشتند.

تقاضا برای طلا در هند معمولا در سه ماهه پایانی سال همزمان با آغاز فصل ازدواج و پایان جشنواره های دیوالی و دانترس افزایش می یابد.

 

کد خبر : ۴۲۳۶۱۶