خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

احداث 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی در منطقه منجیل و لوشان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از احداث 20 مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در منطقه منجیل و لوشان استان گیلان با مشارکت یک شرکت آلمانی خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "عظیم بلبل‌آبادی" با اشاره به نشست بررسی فنی ایجاد این نیروگاه با حضور اساتید دانشگاه گیلان و نماینده شرکت آلمانی "سان فارمینگ" (SUNfarming) اظهار داشت: این شرکت آلمانی عملیات اجرایی حدود 500 مگاوات انرژی خورشیدی را در کشور آلمان انجام داده و در زمینه سرمایه‌گذاری از پتانسیل بالایی برای همکاری مشترک برخوردار است.

وی در خصوص منطقه موردنظر برای ساخت 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان گیلان بیان داشت: در ابتدا از سوی مسئولان کشوری اعتقادی به ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه گیلان وجود نداشت؛ چرا که مقدار تابش در این استان را مناسب نمی‌دیدند. اما با شناسایی سایت‌هایی در منطقه منجیل تا لوشان این رویکرد مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گرفت.

بلبل‌آبادی  ادامه داد: منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان فاقد ریزگردها بوده و بادخیز بودن منطقه موجب می‌شود گرد و خاک بر روی پنل‌های خورشیدی ننشیند و همچنین سلول‌های خورشیدی خنک شده که این امر بازده سلول‌های خورشیدی را افزایش می‌دهد؛ مجموعه این عوامل ساخت 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی در منطقه جفرافیایی منجیل تا لوشان را امکان پذیر می‌سازد.

در ادامه این نشست "پیتر شرم" رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ در خصوص فعالیت در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: فعالیت اصلی این شرکت تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن انجام فعالیت‌های کشاورزی در زیر مجموعه پانل‌های خورشیدی تحت عنوان Food & Energy  است و هدف اصلی آن در ایران سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های خورشیدی و غذا با سرمایه ای در حدود حداقل 40 میلیون یورو خواهد بود.

 وی ادامه داد: برنامه این شرکت انتقال تکنولوژی بوده و در کنار آن مباحث آموزش، تحقیق و توسعه هم از اولویت‌های مهم این شرکت در ایران خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت سان فارمینگ در خصوص همکاری با دانشگاه گیلان بیان داشت: ما امیدواریم که بتوانیم با دانشگاه گیلان نیز همکاری داشته باشیم و چنانچه همکاری متقابل صورت بگیرد خواهیم توانست تسهیلات و خدماتی مانند آموزش، تجهیزات و اساتید باتجربه را در اختیار دانشگاه گیلان قرار بدهیم.

 

کد خبر : ۴۱۸۱۷۶