خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

کاهش تلفات جاده‌ای با افتتاح سامانه سپهتن/ کاهش توقف و سرعت در حرکت ناوگان حمل‌ و‌ حمل

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح سامانه سپهتن میزان تلفات جاده‌ای کاهش و ایمنی در جاده‌ها افزایش می‌یابد، گفت: افزایش ایمنی در جاده‌ها توسط تنها یک دستگاه غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی درمراسم بهره‌برداری از سامانه سپهتن و افتتاح پاسگاه شریف آباد با تیپ جدید، با بیان اینکه از اهداف اصلی ما افزایش ایمنی، جاده‌ها و افزایش امنیت مسافر و کالا در کشور است گفت: این افزایش ایمنی و امنیت باید همراه با افزایش کارآمدی اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه افزایش ایمنی جاده‌ها توسط یک دستگاه غیر ممکن است گفت: این اقدامات چند وجهی است و نیاز به همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متعدد را داریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از زمانی که مسئولیتی را در وزارت راه و شهرسازی پذیرفتم به دنبال ایجاد یکپارچگی بین دستگاه‌های مرتبط در موضوع ایمنی جاده‌ها بودم.

آخوندی با بیان اینکه کمیسیون ایمنی راه‌ها همواره و به صورت مرتب در حال برگزاری است ادامه داد: معتقدم در بهترین دوره همدلی دستگاه‌ها برای افزایش ایمنی جاده‌ها قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بین دستگاه‌ها برای افزایش ایمنی تردد در جاده‌ها فرقی وجود ندارد، گفت: در این مورد باید مرزهای سازمانی را کنار بگذاریم چنان که سیستم سپهتن با همکاری چندین دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی و با استفاده از تجهیزات مخابراتی امروز به افتتاح رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید برای استفاده از سیستم سپهتن تفکیک درون‌ شهری و برون‌شهری قائل نشویم، گفت: برای استفاده از این سیستم باید گستره آن را از محدوده برون شهری افزایش دهیم و باید به صورت یکپارچه این سیستم شامل تردد در درون شهرها و برون‌شهرها شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سامانه سپهتن این است که این سامانه در لحظه عمل می‌کند و همین عمل در لحظه و آنلاین بودن این سیستم باعث می‌شود ایمنی تردد در جاده‌ها افزایش یابد.

آخوندی گفت: از طریق این سیستم تمام سوابق رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی و سوابق خودرو ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز تعداد تمام وسایل نقلیه به 29 میلیون وسیله موتوری در کشور می‌رسد گفت: به طور قطع امکان کنترل این حجم از وسایل موتوری به صورت دستی و سنتی وجود ندارد.

آخوندی با بیان اینکه تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات در کشور باید به 1880 دستگاه برسد گفت: تعدادی از این دوربین‌ها نصب شده است و به زودی تعداد دیگری هم به افتتاح می‌رسد.

آخوندی همچنین با اشاره به تحویل 50 ساختمان پیش‌ساخته جایگزین پاسگاه‌های فعلی گفت: این ساختمان‌ها کاملاً مدرن هستند و به زودی تمام پاسگا‌ه‌های کشور به صورت متحدالشکل خواهند شد.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان این که با اجرای سامانه سپهتن، از این پس هیچ خودروی متعلق به ناوگان حمل و نقل عمومی کنار پاسگاه‌های بین راهی توقف نمی‌کند، گفت: تنها خودروهای متخلف در کنار پاسگاه‌ها متوقف می‌شوند و سایر ناوگان حمل و نقل بدون توقف در پاسگاه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهند.

کد خبر : ۴۱۷۸۰۳