خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه به ایلنا خبر داد:

آیفون 7 عرضه شده در بازار قاچاق است

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: در حال حاضر قیمت آیفون‌های جدید در بازار کاذب است و 14 شرکت مجوزدار برای واردات نمی‌توانند جواب‌گوی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده باشند.

میرمهدی کمیجانی -رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با وضعیت خرید و فروش گوشی‌های آیفون که به تازگی و با فاصله کمی از عرضه جهانی وارد بازارهای داخلی شده است؛ اما با اختلاف فاحش قیمت نسبت به  سایت اپل به فروش می رسد، بیان داشت: گوشی‌های آیفون جدید که در بازار عرضه می‌شود از طریق مسافرها و چمدانی وارد کشور شده است، تمام این اجناس بدون ثبت سفارش وارد شده  است و گارانتی نیز ندارند.

او افزود: این گوشی‌ها بدون مجوز وارد شده و بدون نظارت وزارت صنعت معدن و تجارت در بازار عرضه شده است که قیمت های کاذب نیز دارند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه 14 شرکت از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش برای واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری اپل را دارند و همین موجب شد که انتظار خریداران برای کنترل قیمت در بازار نیز بالا برود و در حال حاضر با وجود قیمت‌های نجومی این شبه به وجود آمده که دلیل حضور این شرکت‌ها چیست؟ ، بیان داشت: شرکت‌هایی که مجوز دارند اقدام به واردات نکرده‌اند چراکه قیمت ها ثابت نیست و چون خدمات پس از فروش آنها که تحت نظر سازمان توسعه تجارت است، مهم بوده، تا جایی که من اطلاع دارم هیچ کدام اقدام به فروش کالا نکرده اند و گوشی‌هایی که در بازار است از طریق دیگری وارد شده است؛ این شرکت ها منتظرند که نوسانات بازار فروکش کند تا آنها با اختلاف قیمت کمتری این گوشی ها را به فروش برسانند .

او در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر قیمت‌ها رشد بی رویه داشته و کاذب است و این شرکت ها نمی‌توانند جوابگوی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده باشند؛ چرا که این سازمان بر قیمت‌ها  نظارت می کند و در حال حاضر نیز این گوشی ها با قیمت های نجومی را هیچ سازمانی کنترل نمی کند، امیدواریم که اقدام های لازم برای مبارزه با قاچاق کالا به درستی در کشور اجرا شود تا قاچاقچی‌ها جیب مردم را خالی نکنند.

کد خبر : ۴۱۲۵۵۶