خبرگزاری کار ایران

در پنجمین همایش کسب و کار ایران عنوان شد؛

مکران بستر مناسب برای کارآفرینان و سرمایه گذاران/ لزوم رویکرد بازگشت به دریا در سیاست گذاری های کلان اقتصادی

پنجمین همایش انجمن کسب و کار ایران با موضوع "موقعیت راهبردی ایران در منطقه و تاثیر آن بر کسب و کار"و با حضور جمعی ازکارآفرینان ایرانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، یکی از سخنرانان این گردهمایی  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با اشاره به سابقه حضور نیروهای دریایی کشورهای دیگر و نیزحضور بازرگانان داخلی و خارجی در ایران ، به تشریح موقعیت ژئوپلیتیک دسترسی ایران به آبهای آزاد پرداخت و گفت : با توجه به تاکید بر توسعه سواحل مکران در بند ٢١ سیاستهای کلی برنامه ششم و همچنین مزیت های سواحل مکران به عنوان بخشی از پتانسیل های موجود کشور،  رویکرد بازگشت به دریا در سیاست گذاری های کلان اقتصادی کشور با تنظیم برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت الزامی است.

دریادار سیاری ضمن دعوت از سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت بهره مندی از امکانات طبیعی و نیز امکانات ایجاد شده در این منطقه ، اظهارداشت: با گسترش حضورخود در سواحل مکران می توانیم تبادلات تجاری خود را از این طریق انجام دهیم.

گفتنی است پیش از این به دلیل محدودیت های سرمایه گذاری مناسب عملا این منطقه از دستور کار دولت ها برای توسعه خارج شده بود.

پنجمین گردهمایی کارآفرینان ، مدیران و دانشپذیران مدرسه عالی کسب و کار ماهان  16 شهریور ماه 95 برگزار شد.

کد خبر : ۴۰۹۵۱۴