خبرگزاری کار ایران

بهبود تراز بازرگانی با توسعه کشاورزی گلخانه ای و صادرات پایدار

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۷۵۳

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : توسعه کشاورزی گلخانه ای و صادرات پایدار در جهت بهبود تراز بازرگانی در اولویت است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی محمدعلی طهماسبی در حاشیه نمایشگاه تجارت سبز ایران گفت : توسعه کشت گلخانه ای در مسیر اقتصاد مقاومتی ادامه دارد و در حال حاضر ده هزار هکتار است که تلاش می کنیم در افق سند چشم انداز بیست ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران (1404) به 48 تا 50 هزار هکتار برسد .

وی افزود : توسعه کشاورزی گلخانه ای علاوه بر مدیریت بهبود منابع آب و صرفه جویی و همچنین افزایش راندمان تولید باعث افزایش توانمندی در کنترل شرایط کشت می شود و ظرفیت طرفهای عرضه محصولات مانند صیفی ، سبزی ، گل و گیاهان زینتی و دیگر محصولات پایدار می شود که در پایداری تجارت و بازرگانی و صادرات هم موثر است.

طهماسبی گفت : این شرایط باعث خواهد شد که در صادرات به بازارهای هدف در اطراف کشور و همچنین روسیه حضور پایداری داشته باشیم البته باید ظرفیت های حمل و نقل جاده ای ، دریایی و هوایی فراهم باشد که اقداماتی در دست انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: هنوز زیرساخت های بازرگانی خارجی در حوزه کشاورزی توسعه یافتگی لازم را ندارد و به پایانه های تخصصی نیاز است که در محلات ، دزفول و مازندران ساخته شده است و در تهران هم پایانه بزرگی در دست ساخت داریم .

وی افزود : گل ها و گیاهان زینتی در بازار روسیه از لحاظ قیمت ، قدرت رقابت پذیری دارد و حمل و نقل هوایی هم فراهم است و اگر کریدور و راهگذر سبز اجرایی شود بسیار کمک خواهد کرد.

طهماسبی گفت : راندمان آبیاری در کشت گلخانه ای به 9 تا 10 برابر می رسد و میزان تولید هم به شدت افزایش می یابد و برای نمونه تولید خیار در واحد سطح فضای گلخانه ای حدود 10 برابر همان میزان تولید در زمین های کشاورزی است و همچنین 12 برابرمصرف آب را کاهش می دهد. و تولید گوجه فرهنگی گاهی تا دهها برابر افزایش می یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز