خبرگزاری کار ایران

14 مجتمع گلخانه ای در دولت یازدهم به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی اعلام کرد: در دولت یازدهم 14 مجتمع گلخانه ای به مساحت 395 هکتار به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس سید نظام الدین سجادی گفت: زیر ساخت های این مجتمع های گلخانه ای توسط این شرکت آماده و تحویل متقاضیان شده است.

وی اظهار داشت: این مجتمع های گلخانه ای ظرفیت تولید 400 تن خیار در هر هکتار و 350 تن گوجه فرنگی در هر هکتار را دارند.

به گفته سجادی، 14 مجتمع گلخانه ای در استان های اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، جنوب کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کردستان و همدان واگذار شده اند.

وی تصریح کرد: 119 هکتار از اراضی دارای زیرساخت در قالب پنج مجتمع نیز در استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کرمان، گلستان و کردستان در مراحل پایانی واگذاری قرار دارند که به تدریج با معرفی سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و با انجام فراخوان به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

سجادی صدور 14 پروانه تاسیس ایجاد شهرک کشاورزی، ارزیابی 37 مجتمع و شهرک کشاورزی دارای اولویت برای واگذاری، انجام عملیات تکمیل زیر ساخت، انجام مطالعات طراحی 21 مجتمع گلخانه ای نیمه تمام، انجام مطالعات آمایش و استعداد یابی در 13 استان کشور را از دیگر اقدامات این شرکت طی دو سال اخیر برشمرد.

وی با بیان این که شهرک های کشاورزی مجموعه ای از مجتمع های کشاورزی، دامی و شیلاتی هستند، گفت: وظیفه اصلی شرکت شهرک های کشاورزی، مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در این مجتمع ها است.

سجادی افزود:  بر این اساس راهبری و توسعه زیرساخت ها، نظارت، برنامه ریزی، مطالعه و طراحی و احداث شهرک های کشاورزی، حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار، ارایه خدمات مربوط به گسترش تاسیسات زیربنایی و جلب سرمایه گذاران و کارآفرینی بر عهده این شرکت می باشد.

 

کد خبر : ۴۰۷۷۵۲