خبرگزاری کار ایران

گزارش مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از آخرین وضعیت امدادرسانی مازندران؛

95 درصد از چاه‌های آب شرب مازندران برق‌دار شده‌اند/ حضور 27 اکیپ برای امدادرسانی در حوزه‌های آب و برق در منطقه

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اولویت ما در این بحران، برقراری برق در مدار چاه‌های آب شرب استان بوده که خوشبختانه تا الان بیش از 95 درصد از چاه‌های استان برق‌دار شده‌اند.

به‌گزارش ایلنا،  به‌دنبال وقوع سیل در استان مازندران  "میثم جعفرزاده" ضمن حضور در محل حادثه در همان ساعات ابتدایی، اظهار داشت: ساعت 5 صبح جمعه کل شهرهای استان مازندران از محمود آباد گرفته تا آمل و بابل و قائمشهر و ... به‌علت طوفان و سیل شدید در استان دچار خسارات زیادی شدند.

وی افزود: با این شرایط، با اعزام بیش از 27 اکیپ از استان‌های همجوار به‌ویژه از گیلان و سمنان به مازندران توانستیم در همان ساعات ابتدایی روز به بخش اعظمی از شهرها و روستاهای آسیب دیده خدمات برق رسانی و آبرسانی را انجام دهیم.

وی گفت: خوشبختانه شبکه تولید و فوق توزیع در استان هیچ مشکلی ندارد و عمده مشکل ما در حوزه توزیع است که انشاالله تا پایان امروز این مورد نیز برطرف می‌شود.

جعفرزاده تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل ما در حوزه برق مربوط به قائمشهر است که خوشبختانه تا این لحظه اکیپ‌های فنی و امدادی ما موفق شدند 46 فیدر برق‌رسانی از 48 فیدری که در این شهر با مشکل اساسی مواجه شده بودند، تعمیر و دوباره راه اندازی کنند.

وی تأکید کرد: تا چند ساعت آینده انشاءالله مشکل دو فیدر دیگر در این شهر نیز برطرف می‌شود و شرایط برقی استان به شرایط نرمال و عادی برمی‌گردد.

وی در مورد وضعیت آب آشامیدنی در این استان گفت: اولویت ما در این بحران، برقراری برق در مدار چاه‌های تامین آب شرب استان بوده که خوشبختانه تا الان بیش از 95 درصد از چاه‌های استان برق‌دار شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: شرایط آبی در حال حاضر در این استان، نرمال است و معدود مناطق روستایی هم که همچنان با مشکل مواجه هستند از طریق تانکر در حال آبرسانی به آن‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: متاسفانه گستردگی جغرافیایی حادثه زیاد بوده است؛ با این وجود، دیزل‌های اضطراری مستقر شده و ما برای شرایط حادتر از این خود را آماده کرده‌ایم.

 

کد خبر : ۴۰۷۲۴۹