خبرگزاری کار ایران

عبدالکریم رضوی اردکانی

رشد 50 درصدی تسهیلات اعطایی صندوق‌های غیردولتی در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۱۵۹

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: تاکنون 102 صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور با سرمایه‌ای بیش از 11هزار و 927 میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: تاکنون 102 صندوق غیر دولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور تشکیل شده است و تا خردادماه 92 سرمایه صندوق‌ها مبلغ 4هزار و 327 میلیارد ریال بود که هم‌اکنون به بیش از 11 هزار و 927 میلیارد ریال رسیده است که بیانگر 65 درصد افزایش نسبت به کل سرمایه صندوق‌ها تا خردادماه 92 است.

او در زمینه اعطای تسهیلات از سوی صندوق‌های غیر دولتی به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی گفت: از ابتدای تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تا کنون از منابع مختلف نزدیک به 54 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های فعال بخش کشاورزی و بهره‌برداران این بخش اعطا شده که از مجموعه تسهیلات یاد شده 27هزار و 23 میلیارد ریال از ابتدای سال 92 به بعد پرداخت گردیده است که بیش از 50 درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

او در ادامه گفت: پس از تشکیل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی با توجه به ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی شکل‌گیری صندوق‌های غیر دولتی از سال 83 آغاز شد و در حال حاضر در همه مراکز استان‌ها این صندوق‌ها تشکیل شده است و مشغول ارائه خدمات است و سهامداران آنها تشکل‌ها هستند و در صندوق‌های شهرستانی که تا کنون در 47 شهرستان شکل گرفته که سهامداران کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند و در زمینه حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری تا به حال تعداد 12 صندوق با مشارکت این قشر نقش‌آفرین در توسعه کشاورزی و روستایی تشکیل یافته است که نتایج مطلوبی را به ارمغان آورده است.

او افزود: هفت صندوق نیز به صورت تخصصی در سطح ملی در زمینه‌های حمایت از فعالیت‌های کشاورزی در بخش‌های صنعت طیور، زنبورداری، لبنی، عشایری، چای و صنعت بذر گندم و جو و چهار صندوق در حوزه منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

اردکانی در ادامه تصریح کرد: از سال 84 تا سال 92 تعداد 73 صندوق شامل یک صندوق تخصصی زنبورداری، یک صندوق منابع طبیعی اصفهان، 27 صندوق استانی، 34 صندوق شهرستانی و 10 صندوق زنان تشکیل شد ولی تنها در سه سال اول دولت یازدهم یعنی از سال 92 تاکنون تعداد 20 صندوق شامل 2 صندوق تخصصی چای و بذر و سه صندوق منابع طبیعی و 13 صندوق شهرستانی و 2 صندوق زنان ایجاد شده که نشان دهنده پیش‌روی تشکیل صندوق‌ها به سمت صندوق‌های تخصصی است.

او در ارتباط با میزان اعتبارات مصوب این شرکت در راستای تقویت و افزایش سرمایه صندوق‌های غیردولتی گفت: در دولت دهم میزان اعتبارات شرکت مادر تخصصی 6هزار و 740 میلیارد ریال و در سال‌های خدمت دولت یازدهم میزان اعتبار مصوب 15هزار و 525 میلیارد ریال بوده است که از رشد 130 درصدی برخوردار است.

اردکانی با اشاره به اینکه میزان اعتبار واریزی به صندوق‌ها از محل عاملیت‌ها در دولت دهم مبلغ 7هزار و 188 میلیارد ریال و در دولت یازدهم مبلغ 9هزار و 563 میلیارد ریال بوده است بیان داشت: این مبلغ حاکی از رشد 33 درصدی است. همچنین در چهارماهه اول سال 95 میزان واریزی به صندوق‌های غیر دولتی از محل عاملیت‌ها 213 میلیارد ریال بوده که 181 میلیارد ریال آن متعلق به عاملیت آبیاری تحت فشار است. همچنین مبلغ 390 میلیارد ریال به عنوان کمک بلاعوض بابت افزایش سرمیایه به حساب صندوق‌ها واریز شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در پایان تاکید کرد: سهامداران صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی شامل 7240 تشکل، 66هزار و 786 بهره‌بردار حقیقی و 3هزار و 77 بهره‌بردار مستقل است که در عرصه‌های مختلف زیربخش کشاورزی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز