خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

ارائه خدمات تعمیر و نگهداری به ایرلاین های خارجی در آشیانه‌های فرودگاه امام

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۸۲۱

علی رغم تحریم های 30 ساله علیه صنعت هوانوردی کشورمان امروز شاهد ارائه خدمات از سوی شرکت های تعمیر و نگهداری داخلی به ایرلاین های خارجی حتی ایرلاین های غربی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در حال حاضر در فرودگاه امام خمینی (ره) 3 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان و ماهان خدمات صفر تا 100 چک‌های مختلف هواپیما‌ را ارائه می‌دهند؛ امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) تعمیرات سنگین چک A و چک‌های C روی هواپیماها انجام می‌شود؛ چک‌‌ A چک‌های کوتاه مدت هواپیما و چک‌‌ C چک‌های سنگین در فواصل یک تا چهار ماه است.

به گفته کارشناسان صنعت هوایی کشورمان؛در حال حاضر کارشناسان صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران در بخش‌های مختلف صنعت در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارند، حتی کمپانی‌هایی نظیر بوئینگ و ایرباس نیز در تست هواپیماهای تازه تولید از خلبانان ایرانی استفاده می‌کنند. امروز توان صنعت هوایی به جایی رسیده که حتی خدمات دهی به تمامی ایرلاین های ایرانی و خارجی توسط شرکت های ایرانی انجام می‌شود.

کارشناسان معتقدند؛ از مهمترین دلایلی که شرکت ایرباس حاضر به فروش ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران شده  توان فنی بالای مهندسان ایرانی است. مدیر یکی از بزرگترین آشیانه های تعمیر سنگین هواپیما در ایران با بیان اینکه امکان خدمات دهی به تمامی ایرلاین های خارجی را هم در فرودگاه امام داریم، امی گوید: تاکنون هم هواپیماهای خارجی زیادی که در فرودگاه امام نیاز به تعمیر داشتند به آشیانه های شرکت های ایرانی مراجعه کرده اند و ما کار تعمیرات را انجام دادیم.

وی ادامه می دهد: اما در این بین یکی از اصلی ترین مشکلات  و موانع پیش روی این صنعت؛ تامین قطعات است. مدیر یکی از بزرگترین آشیانه های تعمیر سنگین هواپیما با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات ایرلاین ها انتقال پول است به همین دلیل امکان خرید قطعات را نداریم، می گوید: متاسفانه تامین قطعات برای ما بسیار سخت شده و حتی پس از برجام هم تغییر چندانی را در این خصوص شاهد نبوده ایم.

وی قطعاتی که از سوی شرکت سازنده تولید می شود به اندازه تعداد هواپیماهای موجود در دنیا است و شرکت های سازنده برای هواپیماهایی که در اختیار ایران است قطعه تولید نمی کنند به همین دلیل ما حتی امکان خرید برخی قطعات مهم را از بازار سیاه هم نداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز