خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی :

شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) «جهان شهر ایران» است

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۲۸۴

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) جهان شهر ایران است٬ گفت: این فرودگاه باید در مقیاس‌های جهانی ساخته شود و شرط داشتن رویکرد جهانی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید بر هویت ملی است از این رو نام ترمینال‌های این فرودگاه را «سلام» و «ایران شهر» گذاشته‌ایم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی در نخستین هم‌اندیشی چگونگی آغاز به کار شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به اهمیت توسعه ساخت این شهر فرودگاهی گفت: اگر بخواهیم در یک جمله شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را تعریف کنیم٬ باید بگویم این مجموعه جهان شهر ایران خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در این شهر فرودگاهی مردم حق انتخاب و قدرت انتخاب در حوزه‌های مختلف را خواهند داشت٬ افزود: در این شهر فرودگاهی پیش بینی بحث حمل و نقل٬ فناوری٬ لجستیک٬ صنعت با فناوری بالا، گردشگری و خدمات سایر حوزه‌ها در سطح بالای کیفی باید ارائه شود و ما باید بتوانیم با مدیریت جهانی مولفه‌های بین المللی را پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما باید رقابت پذیری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سایر فرودگاه‌های روز جهان باشد٬ ادامه داد: برای ارزیابی شاخص‌ها و معیارهای پیشرفت کار باید مقایسه در سطح جهان باشد نه منطقه و در این مقایسه‌‌ها توجه به کنش‌های اقتصادی٬ تجاری فرهنگی می‌تواند جذب سرمایه و ایجاد رقابت کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تحقق رقابت جهانی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیاز به ثبات سیاسی، حقوقی، قضایی و تجاری است. همچنین تعهد به قراردادها، سهولت کسب و کار و انصاف بین‌المللی از بحث‌های بسیار مهمی است که باید در فرودگاه امام(ره) رعایت شود بنابراین رویکرد ما باید رویکرد جهانی باشد.

آخوندی افزود: در بحث های مالی و گمرکی نیز این رویکرد جهانی باید لحاظ شود. علاوه بر این پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی حاضر در فرودگاه نیز باید با سایر مناطق دنیا رفتاری منصفانه و غیرتبعیض آمیز داشته باشند و رفتارها در کلاس و سطح جهانی باشد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم اطلاع رسانی و امور اداری در فرودگاه های دنیا تاکید کرد: اگر مدیریت ما، مدیریت جهانی بر مبنای وحدت رویه در فرودگاه باشد قطعا در این مسیر موفق خواهیم بود. در حال حاضر بیشترین همدلی و همراهی در دستگاه های مختلف برای تحقق این مدیریت مناسب وجود دارد. همه دستگاه ها مانند سپاه، قوه قضاییه و گمرک حمیت خوبی را از خود نشان داده اند.

آخوندی به عدم وجود تبعیض میان ملت ها در شهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرد و افزود: همه ملل باید در چنین موقعیتی احساس امنیت و عدالت و انصاف کنند و عنصر بین المللی و جهانی بودن در شهر فرودگاهی امام خمینی رعایت شود.

وی ادامه داد: در این راستا نیاز است به بحث آموزش ها و زبان بین المللی پرداخته شود تا بتوانیم یک سیستم یکپارچه از سطح مدیریت تا خدمات را فراهم کنیم. امید دارم بتوانیم این کار را با موفقیت انجام دهیم چراکه هرگاه ما اراده و اجماع کرده‌ایم توانسته ایم به موفقیت برسیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز تمامی دستگاه‌ها از مقامات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اداری این انتظار را دارند که موقعیت ایران در سطح بین الملل بازیابی و تثبیت شود و ما در شهر فرودگاهی امام خمینی نیز چنین نیتی داریم. به همین خاطر همه دستگاه ها هدف کمک کردن به این مجموعه را دارند.

آخوندی یادآور شد: شهر فرودگاهی باید هماهنگی با حمل و نقل چندوجهی داشته باشد و با ریل، جاده و حتی دریا ارتباط خود را حفظ کند.

 

تشکیل مرکز هماهنگی حمل و‌نقل چندوجهی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)

 

وی از تشکیل مرکز هماهنگی حمل و نقل چندوجهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: پیگیر این مساله هستم که یکپارچه سازی در حمل و نقل ترکیبی برای فرودگاه امام محقق شود.

آخوندی قلب تپنده شهر فرودگاهی امام را خود فرودگاه معرفی و اظهار کرد: در حال حاضر، تمرکز اصلی ما امروز بر روی ساخت دو ترمینالِ «سلام» و «ایران شهر» است. ترمینال سلام طبق وعده داده شده تابستان سال آینده در اختیار مردم خواهد بود. همچنین فراخوان بین المللی ترمینال ایران شهر نیز اعلام شده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم افزود: ترمینال سلام با زیربنای ۵۳ هزار مترمربع و ترمینال ایران شهر با مساحت بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع بزرگترین ترمینال شهر فرودگاهی است که قابلیت تردد ۲۰ میلیون نفر مسافر را دارد و برنامه اولیه ما این است که ترمینال ایران شهر با تامین مالی بخش خصوصی، سه ساله به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز