خبرگزاری کار ایران

عبده تبریزی در مراسم معارفه شاپور محمدی تاکید کرد:

تامین مالی مهم‌ترین چالش امروز بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۱۴۹

عبده تبریزی گفت: خوشبختانه فردی که به عنوان جایگزین آقای فطانت معرفی شدند فردی شایسته بوده و از دانش گسترده‌ای در حوزه بازار سرمایه برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم از محمد فطانت‌فرد و معارفه شاپور محمدی به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس اوراق بهادار از جمله نهادهایی است که در دوره‌های مدیریتی خود تغییراتی را داشته افزود: در ترکیب شورا و اعضای هیات مدیره بر اساس قانون لازم بود تا تغییراتی صورت گیرد هرچند این تغییرات، تغییرات مدیریتی است و دوره پنج ساله دارد و می‌توانست ادامه داشته باشد اما دوره مدیریت آقای فطانت‌ کوتاه بود. البته ایشان نقش موثری بر عملکرد سازمان بورس در این مدت داشتند.

وی افزود: از ابتدای فعالیت ایشان بحث تامین مالی در بورس به طور جدی مطرح شد و دائماً بورسی‌ها نگران شاخص بودند.

عبده تبریزی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در کشور به لحاظ مشکلات تامین مالی، افزایش نرخ بیکاری و افزایش تقاضا وجود دارد بازار سرمایه می‌تواند نقش موثری داشته باشد. این بازار بین 13 تا 20 درصد بازارهای مالی را شامل می‌شود که این رقم قابل مقایسه با بانک نیست.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ باید از بانک‌ها فاصله بگیرند گفت: شرکت‌ها باید بر اساس توانایی‌ خودشان کار کنند.

وی گفت: هم‌اکنون بورس بیش از گذشته نگران تامین مالی و نوسان شاخص‌هاست.  ناگفته نماند که آقای فطانت تلاش خود را برای صندوق‌ها و انتشار اوراق جدید داشته‌اند و بی‌شک این موارد برای نیاز کشور بوده است.

عبده تبریزی تصریح کرد:‌ برخی از نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت صنایع حل شده اما ویژگی اصلی دوره ایشان تاکید بر روی ابزار مالی بازار سرمایه بوده است. البته این دوره همزمان شد با گسترش بازار بدهی که‌ آقای فطانت نیز نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه این بخش داشته‌اند.

وی افزود: خوشبختانه فردی که به عنوان جایگزین آقای فطانت معرفی شدند فردی شایسته بوده و از دانش گسترده‌ای در حوزه بازار سرمایه برخوردارند. آقای شاپور محمدی سال‌ها رشته مدیریت را تدریس کرده‌اند و در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و بورس انرژی و همچنین در هیات دولت حضور پررنگی داشته‌اند و می‌توانند در این حوزه موفق عمل کنند.

وی در خاتمه از زحمات فطانت‌فرد از طرف شورای عالی بورس تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز