خبرگزاری کار ایران

طبیبیان در گفتگو با ایلنا :

وام 10 میلیونی ازدواج بذل و بخشش‌ کاغذی است / دولت مابه‌التفاوت بهره وام را بپردازد

محمد طبیبیان گفت: در صورتی که دولت مصمم به پرداخت این قبیل وام‌ها به مردم است باید این وام ها هم با نرخ واقعی سود سپرده محاسبه شوند و مابه‌التفاوت بهره وام ازدواج 4 درصدی تا نرخ سپرده واقعی که 15 درصد است را دولت بپردازد.

محمد طبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج اظهار داشت: مصوبه مجلس برای پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج با بهره 4 درصد و دوره 4 ساله تنها یک بذل و بخشش‌ کاغذی است .

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت مصمم به پرداخت این قبیل وام‌ها به مردم است باید این وام‌ها نیز با نرخ واقعی سود سپرده محاسبه شوند و ما به التفاوت بهره وام ازدواج 4 درصدی تا نرخ سپرده واقعی که 15 درصد است را دولت بپردازد.

این اقتصاددان تصریح کرد: نگهداری سپرده‌های جاری و قرض الحسنه برای بانک‌ها هزینه‌بر است. ضمن آن که حقوق کارمندان و سایر هزینه‌های جاری را نیز باید بپردازند و منابع‌شان هم محدوداست.

طبیبیان گفت: اگر دولت خواستار اجرای چنین طرح‌هایی است باید طرحی را پیاده کند تا بخشی از بهره وام را بپردازد و آن را به نرخ سود بانکی‌ نزدیک کند در غیر این صورت این گونه طرح ها هیچ کارآیی نخواهد داشت.

کد خبر : ۳۹۳۲۸۳