خبرگزاری کار ایران

گزارش مشاور محیط زیست وزیر از دیدارهای چیت‌چیان در لندن؛

تاکید وزیر نیرو بر رفع موانع تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های دوجانبه ایران و انگلستان

مشاور وزیر در امور محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار گفت: در سفر وزیر نیرو به انگلستان رفع تمامی موانع تجارت، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و همکاری‌های دوجانبه در اقتصادی به‌ویژه در بخش آب و برق با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا، "بهرام طاهری" که وزیر نیروی کشورمان را در سفر به انگلستان همراهی می‌کند، در خصوص تفاهم‌نامه همکاری که به امضای "امبر رود" (Amber Rudd) وزیر ارشد انرژی و تغییر اقلیم انگلستان و مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیروی ایران رسید، اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد با ایجاد یک کارگروه مشترک، برای برنامه‌ریزی همکاری‌ها، چارچوب‌های لازم در زمینه توسعه، مشارکت در بخش برق، انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش راندمان و بهره‌وری انرژی، و مسائل مرتبط با تغییر اقلیم که ناظر بر بخش برق وانرژی می‌شود، به سرعت تبیین خواهد شد.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها با پشتیبانی سازمان تضمین مالی صادرات انگلستان که همکاری‌های دو جانبه این کشورها را حمایت می‌کند، آغاز می‌شود.

طاهری در خصوص مذاکره‌ها و دیدارهای وزیر نیرو در این سفر گفت: با مذاکره‌هایی که بین مدیران ارشد سازمان بین‌المللی تجارت و سرمایه گذاری انگلستان و مدیران ارشد شرکت بریتیش پترولیوم (BP) و بخش‌های مختلف آن از جمله امور بین الملل، آب و برق و گاز و H.S.E برگزار شد، مذاکره‌های اولیه‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در تمام بخش‌های مرتبط با فعالیت‌های وزارت نیرو، مورد بحث قرار گرفت.

مشاور وزیر در امور محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار ادامه داد: مدیران بخش ملی مرتبط در وزارت نیرو با بخش‌های ذیربط در BP، مذاکره‌هایی را برای توسعه این روابط و پروژه‌های عملیاتی را با حمایت UKTI و UKEF و طرف ایرانی آغاز کردند و "نیک آرچر" آمادگی کامل طرف انگلیسی را در تمام سطوح برای همکاری‌های دوجانبه با ایران اعلام کرد.

وی با اشاره به دیدار رییس سازمان تجارت و سرمایه گذاری بین المللی انگلستان و وزیر نیروی کشورمان گفت: دو طرف با تمام جدیت در حال پیگیری رفع تمامی موانع تجارت، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و همکاری‌های دوجانبه صنعتی، تجاری و بانکی بوده و مدل‌های لازم برای انجام این همکاری‌ها را با طرف‌های ایرانی بخصوص در رابطه با فعالیت‌های آب و فاضلاب و برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی در همکاری با وزارت نیرو مذاکره کردند.

طاهری ادامه داد: مدیران ارشد شرکت زیمنس (بخش برق و گاز) به همراه مدیران سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی انگلستان، در دیدار با وزیر نیروی کشورمان، ابراز آمادگی کردند تا فعالیت‌های گسترده‌ای را در ایران با همکاری وزارت نیرو آغاز کنند.

وی با اشاره به دیدار با "استوارت" معاون وزیر محیط زیست، توسعه روستایی و غذایی انگلستان و معاون امور آب گفت: در این دیدار که با حضور مهندس "رحیم میدانی" معاون آب و آبفای وزارت نیرو برگزار شد، زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های آب، محیط زیست و HSE مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر : ۳۹۰۲۸۵