خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کیش در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

جزئیات برنامه‌های جشنواره تابستانی کیش/ کنترل بازار فروش بلیت هواپیما با پروازهای فوق العاده

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش از شروع جشنواره تابستانی جزیره کیش خبرداد و گفت: بازار فروش بلیت هواپیما در تعطیلات عید فطر کنترل شد و اجازه راه اندازی بازار سیاه برای گران فروشی بلیت را ندادیم.

محمد محب خدایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاثیر اتفاقا اخیر در ترکیه در گردشگری منطقه آزاد کیش، اظهار داشت:پیش از اتفاقات تروریستی ترکیه هم جزیره کیش با رشد گردگشر مواجه شد و میزان جذب گردشگر این منطقه افزایش یافت. معتقدم با توجه به این رخدادهای ترکیه هم اگر تعداد گردشگر جزیره کیش بالا می رود به دلیل نقاط قوت و جاذبه های گردشگری این منطقه است.

وی با اشاره به شروع جشنواره تابستانی کیش گفت: جشنواره تابستانی کیش از تعطیلات عید فطر شروع و برنامه های جدید و جذابی برای گرداشگران جشنواره تابستانی طراحی شده است.

محب خدایی درباره رنامه های جدید در این جشنواره گفت: برای اولین بار در سطح جزیره کارناوال خدمات گردشگری راه افتاده است.

معاون گردشگری متطقه آزاد کیش افزود: هر شب به گردشگرانی که در قرعه کشی شرکت کنند جوایز نقدی، غیر نقدی اهدا می شود در ورود به سیستم قرعه کشی میزان و سقف خرید گردشگران مهم نیست و با حداقل خرید هم وارد سیستم قرعه می شوند. برای اولین بار  علاوه بر جوایز نقدی، غیر نقدی و خودرو؛ چمدان و کیف های مسافری با برچسب و لوگوی جزیره کیش به گردشگران داده می شود.

محب خدایی با بیان اینکه  کشف استعدادها از دیگر برنامه های جشنواره تابستانی کیش است، ادامه داد:  گرشگران این فرصت را دارند که با شرکت در جنگ لبخند کیش استعدادهای خود را نشان دهند و مسابقه ای با اجرای آقای رشیدپور برگزار و به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می شود که علاقه مندان برای معرفی استعدادهای خود می توانند در این مسابقه حضور یابند.

وی با بیان اینکه سال گشذته میزان جذب گردشگر در بازه زمانی جشنواره تابستانی کیش رشد 3 الی 7 درصدی داشتیم.اظهار داشت: از آنجایی که قیمت بلیت های کیش ایر کنترل شده است، پیش از عید فطر شاهد رشد 11 درصدی ورود گردشگر به جزیره کیش بودیم در بازه زمانی ماه رمضان هم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به 9 درصد میزان جذب گردشگر افزایش یافت.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با توجه به نظارت های مستمر در بازار و تنظیم بازار در حوزه فروش بلیت هواپیما به هیچ وجه در ایام تعطیلات عید فطر بازار سیاه برای بلیت هواپیما ایجاد نشد، گفت: با توجه به تغییرات تقاضا در بازار و افزایش تقاضا برای خرید بلیت کیش بلافاصله پرواز فوق العاده در برنامه پروازی گذاشته شد و قیمت ها  متعادل شد و قیمت بلیت کیش- تهران از 242 هزار تومان بالاتر نرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 الی 65 درصد از پروازها به مقصد کیش توسط ناوگان هوایی کیش ایر انجام می شود، افزود:  پیش از این 35 الی 40 درصد از پروازها توسط کیش ایر انجام می شد اما با دستور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و برای کنترل بازار این میزان و آمار افزایش یافت.

 

کد خبر : ۳۸۹۰۷۴