خبرگزاری کار ایران

مراسم هجدهمین سالروز عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر در بورس تهران برگزار شد

صبح امروز مراسم هجدهمین سالروز عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر در بورس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ؛ غلامرضا سلیمانی امیری ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در حاشیه مراسم هجدهمین سالروز عرضه سهام این شرکت در بورس تهران اظهار داشت: حجم بازار سرمایه هجده سال پیش به اندازه امروز نبود اما هم اینک ما شاهد رشد در این بازار و تلاش همه مدیران آن هستیم.

وی با بیان اینکه سهامداران شرکت غدیر همیشه به این شرکت وفادار بوده‌اند افزود: اعتماد شرط اول در بازار سرمایه است و در این شرکت برخی از سهامداران جزء سهامداران دائمی ما به شمار می روند و اقدام به خرید و فروش سهام خود نمی کنند.

سلیمانی امیری خاطر نشان کرد: در راستای خصوصی‌سازی اکثر شرکتهای دولتی بر اساس اصل 44 به مجموعه غدیر واگذار شدند و وظیفه اصلی ما در خصوص پیروی از اقتصاد مقاومتی افزایش ظرفیت شرکتهای واگذار شده و افزایش توسعه آنهاست.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای این شرکت افزود: تست آزمایشگاهی 2 واحد از نیروگاه 500 مگاواتی بهبهان درماه اخیر صورت گرفته و حداکثر تا 1 ماه آینده به شبکه سراسری کشور متصل خواهد شد و بخش بخار آن هم راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت غدیر در خصوص عرضه های این شرکت نیز افزود: شرکتهای پتروشیمی، نفت و گاز پارسیان و شرکتهای ساختمانی غدیر در بورس خرید و فروش می شوند اما اولویت ما بیشتر در حوزه برق و انرژی و سیمانی است که وضعیت بهتری نیز دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در مورد ایجاد گروه مالی در شرکت غدیر نیز گفت: بر اساس یکی از مصوبات هیات مدیره و برنامه استراتژیک شرکت غدیر ایجاد هلدینگ مالی ( بانک، کارگزاری، لیزینگ و تامین منابع ) در اولویت ما است .

وی با بیان اینکه 139 شرکت در زیرمجموعه غدیر هستند ادامه داد: هم اینک 8.5 میلیارد یورو پروژه در دست اقدام داریم و به بیش از 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیازمندیم.

سلیمانی در مورد افزایش سرمایه این شرکت نیز افزود: سرمایه 4 هزار و 600 میلیارد تومانی باید به 5 هزار و 400 میلیارد تومان برسد البته اعضای هیات مدیره معتقدند این میزان تا 7 هزار و 200 میلیارد تومان باید افزایش یابد که برنامه ها برای آماده سازی آن در حال اجراست.

وی همچنین در واکنش به چالش حقوق مدیران که اخیرا بوجود آمده افزود: ما معتقدیم مدیران در جامعه سرمایه‌های کشور هستند و کشور از سوی این مدیران اداره می شود و اکثرا دارای تجربه 35 ساله پس از انقلاب هستند هر چند ممکن است تعدادی از مدیران در بخش‌هایی از کشور از نظر میزان دریافتی مبالغی خارج از عرف گرفته باشند که بیش از حد معمول است اما تعداد این افراد زیر 1 درصد است و نباید به خاطر این تعداد اندک مدیریت کشور را زیر سوال برد.

مدیرعامل غدیر در خصوص سرمایه گذاری های خارجی پس از برجام نیز گفت: ما در زمان تحریم به کمک سهامداران پروژه های مهمی را در سطح کشور ایجاد کردیم و پتروشیمی شیراز و پروژه یک میلیون تنی آمونیاک را در ان زمان افتتاح کردیم.

همچنین از فرصت پسا برجام نیز برای بهره گیری از تکنولوژی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در این راستا از کشورهای مختلف اروپایی و کره ای پیشنهاداتی نیز داشته ایم به گونه ای که در برخی از رشته ها پروژه هم برای معرفی به آنها کم می آوریم البته بیشترین درخواستها در حوزه پتروشیمی و برق و نیروگاهی  است و برای سرمایه گذاری مشترک اقداماتی صورت گرفته که در حال ثبت آن هستیم.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۸۶۷۱۳