خبرگزاری کار ایران

آخوندی خبر داد:

پیشرفت 40 درصدی راه‌آهن چابهار - ایرانشهر

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی راه‌آهن چابهار- ایرانشهر خبر داد و گفت:‌ عملیات ریل‌گذاری ۲۰۰ کیلومتر از این پروژه آغاز شده و طبق زمان‌بندی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا ، عباس آخوندی با بیان این‌که چابهار یکی از بنادر مهم ایران در آینده در بحث ترانزیت خواهد بود، اظهار کرد: حجم ترانزیت خوبی با افغانستان و پاکستان داریم و ارتباط ریلی مستمری با پاکستان وجود دارد، امیدواریم بتوانیم این ترانزیت فعال را با بقیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز برقرار کنیم.

وی با یادآوری این‌که در صدد افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون به 8.5 میلیون تن هستیم، تصریح کرد:‌ با این کار این بندر ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 40 درصدی راه‌آهن چابهار-ایرانشهر افزود: عملیات ریل‌گذاری 200 کیلومتر از این پروژه آغاز شده و طبق زمان‌بندی به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد:‌با وجود سرمایه‌گذاری‌های گسترده شاهد حاشیه نشینی بسیار زیادی زاهدان و چابهار هستیم که در آینده برنامه مفصلی برای بازآفرینی شهری از جمله ساماندهی و شناسایی محله و تاسیس شهرهای جدید مثل تیس داریم. باید در چابهار خدمات صنعتی و لجستیکی تامین شود که با توسعه پس کرانه بندر چابهار به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی شاهد پیشرفت چابهار بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه اتصال چابهار و جاسک، گفت: این پروژه با وجود تنگناهای مالی پیشرفت خوبی داشته و به سرعت در حال اجراست.

 

کد خبر : ۳۷۳۰۸۶