خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پوشاک تهران

تفاهمنامه همکاری بین اتحادیه پوشاک تهران و فدراسیون جهانی پوشاک امضا شد

شیرازی گفت: همکاری‌هایی که در چند ماه اخیر با صنعت پوشاک ایتالیا و فرانسه صورت گرفته است به واسطهفدراسیون جهانی پوشاک بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دقایقی پیش تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه پوشاک تهران و فدراسیون جهانی پوشاک در پژوهشگاه پوشاک کشور به امضا رسید.

در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه ایران یکی از اعضای جدید این فدراسیون است، اظهار داشت: ما توانستیم پس از 2 سال تلاش با وجود تحریم‌های بین‌المللی به عضویت این فدراسیون درآییم و در این راه نیز رئیس این مجمع جهانی به ما کمک‌های زیادی کرد.

وی ادامه داد: همکاری‌هایی که در چند ماه اخیر با صنعت پوشاک ایتالیا و فرانسه صورت گرفته است به واسطه این فدراسیون بوده است و همچنین در بازار روسیه این فدراسیون به ما کمک‌های زیادی داده است.

شیرازی تصریح کرد: در ماه گذشته 15 تولیدکننده ایرانی در نمایشگاه مسکو حضور داشتند و توانستند نظر مثبت کمپانی‌ها، کنسرسیوم‌های روسی را جلب کنند و همین عامل سبب شد که روس‌ها به ایران سفر کنند و از ظرفیت تولید پوشاک کشور باخبر شوند. خوشبختانه در این سفر قراردادهایی نیز به امضا رسید و در این مسیر ایران می‌تواند به خوبی جای ترکیه را در بازار روسیه بگیرد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران ادامه داد: در طول مدت حضور رئیس فدارسیون پوشاک بازدیدهای خوبی از تولیدات استان صورت گرفت و در حاشیه همین دیدارها ما تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه امیرکبیر و پیام نور به امضا رساندیم که براساس آن اساتیدی که از ایتالیا به ایران می‌آیند در این دانشگاه‌ها مشغول به تدریس شوند و مشتاقان صنعت و حرفه مد و پوشاک و خصوصا اعضای این صنف با آخرین متدهای دنیا آشنا شوند.

 

کد خبر : ۳۷۲۶۱۶