خبرگزاری کار ایران

داد و ستد 600 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

معامله‌گران در روز جاری بیش از 600 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس خرید و فروش کردند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات 21 اردیبهشت‌ماه 1395 بازار فرابورس با داد و ستد 600 میلیون ورقه بهادار در 23 هزار و 176 نوبت به ارزش یک هزار و 491 میلیارد و 650 میلیون ریال به اتمام رسید.

در حالی که بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در روز جاری مربوط به مبادله 44 میلیون و 760 هزار سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 121 میلیارد ریال بود، آیفکس هم با رشد 1.5 واحدی نسبت به روز قبل روی عدد 802.86 توقف کرد و شرکت‌ پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر مثبت را در این وضعیت داشت.

در عین حال، شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، توکا رنگ فولاد سپاهان و کاغذ پارس بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های بیمه اتکایی ایرانیان، فولاد هرمزگان و صنعت روی زنگان بیشترین افت قیمت سهام را در این روز داشتند.

در بازار اول 27 میلیون و 70 هزار ورقه بهادار به ارزش 60 میلیارد ریال داد و ستد شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به نماد مهندسی روان فن‌آور بود. همچنین، 147 میلیون و 440 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 513 میلیارد ریال خرید و فروش شد و سهام آهن و فولاد ارفع بالاترین افزایش قیمت را در این بازار داشت.

علاوه بر این، با خرید و فروش 6 میلیون و 300 هزار سهم صندوق اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم معاملات ETF در اختیار این صندوق بود.

طبق این گزارش، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد 301 هزار و 211 ورقه مشارکت گل‌گهر بود؛ ضمن آنکه در روز جاری، 286 میلیارد ریال معامله در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد و بیشترین ارزش معاملات در نماد "اخزا3" به میزان 158 میلیارد ریال رقم خورد.

در روز سه‌شنبه، اوراق تسهیلات مسکن در تمامی افزایش قیمت مواجه و در بازه 810 تا 845 هزار ریال دست به دست شد و بیشترین افزایش قیمت هم در نماد تسه 9410 به میزان  3.7 درصد رخ داد.

در روز جاری نماد معاملاتی شرکت کی بی سی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی و در پایان معاملات امروز ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی فولاد افزا سپاهان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه و همین‌طور نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز شنبه، متوقف شد.

 

 

 

کد خبر : ۳۶۹۷۱۶