خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

شرط وزارت راه و شهرسازی برای ورود قرارگاه خاتم به آزادراه شمال

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پیمانکاران و مشاوران داخلی در اولویت ورود به پروژه آزادراه تهران- شمال هستند، گفت: شرط وزارت راه و شهرسازی برای ورود شرکت‌های پیمانکاری ازجمله قرارگاه خاتم به این پروژه، تامین مالی حداقل 60 درصدی هزینه ساخت است.

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از تمام ظرفیت مشاوران، پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی برای ساخت این آزادراه استفاده می کنیم. به طور قطع شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه آزادره تهران- شمال یکی از پروژه هایی که سیاست های اقتصاد مقاومتی در آن اجرایی و عملیاتی شده است، اظهار داشت: اولویت دولت استفاده از توان داخل است و در دولت تدبیر پیمانکاران داخلی وارد پروژه آزادراه تهران- شمال شدند و در حال حاضر در این پروژه 7 پیمانکار داخلی مشغول به کار هستند و بخشی از اقدامات مطالعاتی در این پروژه را هم مشاوران داخلی انجام می دهند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید براینکه مشکل ما در ساخت و تکمیل پروژه آزادراه تهران- شمال تامین اعتبارات است، ادامه داد: در  شرکت های داخلی پتانسیل های فنی و مهندسی برای ساخت آزادراه شمال وجود دارد و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و به همین دلیل هم در دو سال گذشته 7 پیمانکار  و دو مشاور داخلی به پروژه اضافه شدند  اما در حال حاضر مهم ترین مانع تکمیل این پروژه منابع مالی و اعتبارات است.   

وی افزود: استفاده از این تعداد شرکت داخلی در آزادراه تهران-شمال سابقه نداشت و دولت با اعتماد به توان داخل از این پتانسیل فنی و مهندسی در آزادراه تهران- شمال استفاده می کند.     

نورزاد گفت: بریا رفع مشکل تامین اعتبارات در بخش آزادراهی سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که شرکت هایی وارد سرمایه گذاری شوند که حداقل 60 درصد از هزینه ساخت پروژه را بتوانند تامین کنند.

نورزاد با تاکید بر اینکه از ورود پیمانکاران و مشاوران داخلی به این پروژه استقبال می کنیم، گفت: هر شرکت داخلی را که توان تامین مالی حداقل 60 درصدی پروژه های آزادراهی از جمله آزادراه تهران- شمال را داشته باشد، در اولویت قرار می دهیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا هم در صورت تامین مالی حداقل 60 درصدی هزینه ساخت آزادراه تهران- شمال می تواند وارد این پروژه شود.             

به گزارش ایلنا؛ چند روز گذشته قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت آزادراه تهران- شمال با تامین مالی 40 درصدی اعلام  آمادگی کرده بود. در حالی که فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفته است که مصوبه دولت قبل درباره حضور قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آزادراه تهران - شمال‌ هنوز مانده است، این مصوبه و مجوز انعقاد قرارداد واگذاری قطعه دو و سه این پروژه به قرارگاه سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا با دستور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم مراعات قانون برگزاری مناقصات در دولت قبل لغو شد.   

کد خبر : ۳۶۹۵۸۶