خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه به ایلنا خبر داد؛

مذاکره با بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال/ حفر تونل با تکنولوژی TBM

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حفاری تونل‌های آزادراه تهران- شمال با تکنولوژی جدید TBM انجام خواهد شد، گفت: طبق وعده داده شده قطعه یک این آزاد راه پایان سال جاری یا اوایل سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

علی نورزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی ماشین‌آلات راهسازی، معدنی و ساختمانی Bauma مونیخ هر سه سال یک بار برگزار می‌شود، اظهار داشت: در سفر به آلمان و در بازدید از این نمایشگاه مذاکراتی درباره خرید ماشین آلات حفاری تونل TBM انجام دادیم. 

وی ادامه داد: مذاکراتی با شرکت‌های دارنده تکنولوژی TBMبرای خرید این ماشن آلات حفاری از طریق فاینانس داشتیم که طبق مذاکرات انجام شده خود شرکت‌ها فاینانس را تامین خواهند کرد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: با خرید این ماشین آلات جدید، برای اولین بار حفاری تونل‌های طویل در پروژه‌های راهسازی با به روز‌ترین تکنولوژی انجام خواهد شد که پیش از این روش‌های قدیمی که تونل‌ها با استفاده از انفجار و مته زنی حفر می‌شدند، مشکلاتی را ایجاد می‌کردند. 

نورزاد تاکید کرد: مذاکراتی هم انجام شد تا تونل البرز آزادراه تهران- شمال به طول ۶ کیلومتر با این تکنولوژی جدید حفر شود و یکی از اولین عملیات ماشین آلات TBM در ایران حفاری تونل طویل آزادراه تهران- شمال خواهد بود. 

معاون وز یر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: در صورت تامین منابع و تخصیص اعتبارات قطعه یک آزادراه تهران- شمال طبق وعده داده شده اواخر سال ۹۵ و یا اوایل سال ۹۶ به افتتاح می‌رسد. 

وی با بیان اینکه مذاکرات برای تصیم گیری و تعیین و تکلیف قطعات دو و سه پروژه را با بنیاد مستضعفان شروع کرده‌ایم، ادامه داد: مذاکرات در حال انجام است اما هنوز نتیجه به قطعیت نرسیده است. 

نورزاد گفت: هم ما و هم بنیاد مستضعفان به عنوان شریک وزارت راه و شهرسازی در این پروژه، مذاکرات را با شرکت‌های خارجی برای حضوردر قطعات باقی مانده این پروژه شروع کرده‌ایم وبه زودی نتایج قطعی این مذاکرات با شرکت‌های خارجی اعلام خواهد شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که به هیات‌های خارجی و سرمایه گذاران معرفی می‌شود، پروژه آزادراه تهران – شمال است که شرکت‌های خارجی هم برای حضور در این پروژه بسیار مشتاق هستند.

کد خبر : ۳۶۳۷۵۵