خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

فاینانس 50 میلیارد دلاری برای پروژه های راه‌آهن / تسویه بدهی 70 درصدی به پیمانکاران تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۳۲۶

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در قانون اجازه فاینانس 50 میلیارد دلاری به پروژه های راه آهن را داده است، گفت: تا پایان سال 70 درصد بدهی های شرکت ساخت به پیمانکاران تسویه می شود.

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به تازگی دولت در قانون اجازه فاینانس تا سقف 50 میلیارد دلار را برای پروژه های ریلی و راه آهن داده است و در حال حاضر هم آمادگی فاینانس 10 میلیارد یورویی برای 11 پروژه ریلی و آزادراهی را داریم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی کشورهای مختلف برای تامین خط اعتباری پروژه های عمرانی در کشورمان، ادامه داد: هر چند مذاکرات زیادی انجام شده است اما هنوز فاینانس اروپایی باز نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تسویه 70 درصدی بدهی به پیمانکاران راهساز تا پایان سال خبر داد و گفت: دولت قول داده در ماه جاری از محل منابع عمومی اعتباراتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران تخصیص دهد که با این تخصیص تا 70 درصد بدهی به پیمانکاران را پرداخت می کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در طول ایام دهه فجر 409 کیلومتر راه، بزرگراه و آزاد راه به بهره برداری می رسد، گفت: ارزش ریالی این پروژه ها چیزی حدود 8هزار و 63 میلیون ریال است.

نورزاد ادامه داد: قطعه دوم آزادراه ساوه-همدان به طول 28 کیلومتر از مهم ترین پروژه هایی است که در این ایام به افتتاح می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز