خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

وزارت صنعت موظف به واریز درآمدهای واردات و تولید دخانیات به خزانه شد

بنابر مصوبه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ وزارت صنعت را مکلف شد تا درآمدهای حاصل از واردات و تولید محصولات دخانی را به خزانه داری کل کشور واریز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سالانه کل کشور، با بند (ج) تبصره ۷ موافقت کردند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۱۲ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس کل بخش درآمدی تبصره ۷ لایحه بودجه را به تصویب رساندند که بر اساس بند (ج) آن وزارت صنعت مکلف به واریز درآمدهای حاصل از واردات و تولید محصولات دخانی به خزانه داری کل کشور شد.

در بند (ج) تبصره ۷ آمده است: با عنایت به لغو قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب ۲۹ اسفند۱۳۰۷ با اصلاحات بعدی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت تمام نگاشت (هولوگرام) و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی پس از تاریخ لازم الاجرا شدن «مصوبه واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد» بر اساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مزبور را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز‌ها و هرگونه حقوق دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را طی سال ۱۳۹۵ به ردیف درآمدی مذکور واریز نماید.

کد خبر : ۳۶۳۱۱۴