خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا:

وام 160 میلیونی مسکن، بانک‌ها و دلال‌ها را پولدار می‌کند

و تنها گروهی که از این وام سود می برند دلال ها و بانک ها هستند در واقع ما داریم بازار را رونق می دهیم تا دلال ها و بانک ها پولدار شوند و از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا در خصوص وضعیت بازار مسکن گفت: متاسفانه این بخش از اقتصاد کشور از وضعیت خوبی به سر نمی برد و رکود آنرا فرا گرفته است.

محمد بیاتیان افزود: علی رغم حجم نقدینگی که در این بخش وجود دارد و اشتغال زا بودن آن، متاسفانه دولت و وزارت مسکن و شهر سازی برنامه مفیدی برای خروج از رکود ارائه نکرده اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح وزارت مسکن مبنی بر اعطای وام 160 میلیونی به خانه اولی ها گفت: این وام ها به نفع مصرف کننده نیست و در واقع طرح وام 160 میلیونی که به ازای هر زوج قرار است 80 میلیون وام داده شود بیشتر به نفع بانک‌ها است تا مصرف کننده در واقع در این بین، مصرف کننده است که ضرر می کند.

وی ادامه داد: با یک حساب سرانگشتی ساده می توان فهمید که این زوج باید 250 درصد از وامی که اخذ کرده اند را پرداخت کنند این در حالی است که در این طرح انبوه ساز و سازنده نیز منتفع نمی‌شود و تنها گروهی که از این وام سود می برند دلال ها و بانک ها هستند در واقع ما می خواهیم بازار را رونق می دهیم تا دلال ها و بانک‌ها پولدار شوند و از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر دولت به دنبال رونق بخش مسکن است باید به فکر تسهیلات ارزان قیمت باشد زیرا در شرایط اقتصادی فعلی و با توجه به کمبود نقدینگی در جامعه کسی از این وام ها استقبال نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: با تسهیلات ارزان قیمت ساخت و ساز مسکن رونق می گیرد و بدین صورت حجم زیادی از نقدینگی های راکد شده آزاد خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۵۹۹۹۶