خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

امسال 50 هزار دستگاه کنتور هوشمند در بخش کشاورزی نصب می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از نصب دست‌کم 50 هزار دستگاه کنتور هوشمند آب را در بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا،  "رحیم میدانی" با بیان این مطلب اظهار داشت: از مزایای این طرح این است که این پروژه به‌صورت مشترک و هم‌زمان با حوزه برق آغاز شده و با طرح "کنتورهای فهام " حوزه برق ادغام شده تا داده‌های مربوط به آب و برق از طریق کنتورهای " فهام " به مرکز داده ها منتقل شود و بتوانیم اطلاعات را بهتر مدیریت کنیم.

وی افزود: از پروژه‌های ویژه بخش آب در "اقتصاد مقاومتی" طرح احیای و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی است.

میدانی با بیان اینکه در سال 94 از لحاظ منابع مالی شاهد تحول 400 میلیراد تومانی در این بخش بودیم و این تحول در سال 95 نیز ادامه یافته و در بودجه سال 95 این اعتبار به 500 میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: امیدوارم با تلاش همکاران در صنعت آب کشور، بتوانیم با عنایتی که هم از لحاظ منابع مالی بوده و هم این پروژه جزو  طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، این طرح را با تحرک بیشتری ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر این پروژه با جدیت اجرا شده و همانطوریکه انتظار مقام معظم رهبری است تبدیل به اقدام و عمل شود، در مدیریت آب کشور موفق خواهیم شد، بیان داشت: در سال 95 توان تولید یک میلیون دستگاه کنتور "فهام" را در داخل کشور داریم و به موازات این طرح توجه خاصی به سرمایه‌گذاری در بخش آب خواهیم داشت.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه آب کشور نیازمند سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای است، افزود: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای آب کشور نیست و بایستی از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی با رعایت استفاده از حداکثر توان ساخت داخل و انتقال فناوری به این کار ادامه داد.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و انتقال فناوری از اصول و خطوط قرمز وزارت نیرو است، ادامه داد: در سرمایه‌گذاری خارجی نباید کاری کنیم که موجب تضعیف تولید کنندگان و سازندگان داخلی بشود.

 

کد خبر : ۳۵۸۳۲۴