خبرگزاری کار ایران

آلبرت بغازیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا :

شورای پول و اعتبار در بخش کارشناسی، ضعیف است

شکی نیست که این شورا باید وجود داشته باشد و فلسفه وجودی این شورا هماهنگی سیاست های پولی و سیاستهای بانک مرکزی با وزارت اقتصاد است.

آلبرت بغازیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد عملکرد شورای پول و اعتبار گفت: شکی نیست که این شورا باید وجود داشته باشد و فلسفه وجودی این شورا هماهنگی سیاست‌های پولی و سیاست‌های بانک مرکزی با وزارت اقتصاد است.

این اقتصاددان تصریح کرد: این شورا هر چند در وضع قوانین خوب عمل کرده است اما در قسمت اجرای قوانین و ضمانت نامه های اجرایی نیاز به تقویت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه این شورا در بخش کارشناسی هنوز ضعیف است گفت: برخی از مسائل در مورد نرخ سود، نرخ تسهیلات بانکی و سپرده ها وجود دارد که هنوز بلاتکلیف است و هیچ کدام از آنها اجرایی نشده است.

به گزارش ایلنا؛ شورای پول و اعتبار به منظور مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر امور پولی و بانکی کشور عهده‌دار‌ وظایف متعددی است.

رسیدگی و تصویب سازمان و بودجه و مقررات استخدامی و آیین‌نامه‌های داخلی بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، رسیدگی و اظهار نظر نسبت به ترازنامه بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای طرح در مجمع عمومی رسیدگی و تصویب آیین‌نامه‌های مذکور در این قانون و اظهارنظر در مسائل بانکی و پولی و اعتباری کشور و همچنین اظهارنظر نسبت به لوایح مربوط به وام یا تضمین اعتبار و هر موضوع دیگری ‌که از طرف دولت به شورا ارجاع می‌شود.

کد خبر : ۳۵۴۵۶۲