خبرگزاری کار ایران

چیت چیان:

مصرف برق یزد یک‌سوم کمتر از میانگین کشوری است/احداث 2 هزار مگاوات نیروگاه در استان یزد

وزیر نیرو گفت: مدیریت واقعی مصرف در استان یزد مشهود است و مصرف برق این استان یک سوم کمتر از میانگین کشوری است.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با اشاره به حضور حماسی 7 اسفند و سخنان رییس‌جمهور در یزد پیروز این میدان مردم دانست و اظهار داشت: مردم آگاهانه در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند و نشان دادند که با حضور خود سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون موضوع آب برای همه نقاط کشور یک چالش اساسی شده است، ادامه داد: در این چالش به‌طور ویژه فلات مرکزی که استان یزد هم جز آن است، از محدودیت‌های منابع آب رنج می‌برند و این مسئله ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

چیت‌چیان با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های آب گفت: هم‌اکنون طرح انتقال آب از جنوب کشور به فلات مرکزی با سرمایه بخش خصوصی و با کمک دولت و تسهیلات صندوق توسعه در دست انجام است و این کار تحول بزرگی در تامین آب استان‌های مرکزی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این طرح در کنار خلیج فارس آب دریا نمک‌زدایی شده و با 700 کیلومتر خط لوله برای استان یزد و کرمان برای صنعت و آب شرب تامین می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش تولید برق خوشبختانه استان یزد یکی از مراکز مهم و اصلی تولید برق است، گفت: در زمان حاضر 2 هزار مگاوات نیروگاه در حال احداث است که یکی از نیروگاه‌ها امروز با دو واحد گازی افتتاح خواهد شد.

وی یکی از هنرهای مردم یزد مسئله مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: مصرف برق استان یزد یک سوم کمتر از نرم کشور است و میزان اتلاف برق در استان حدود 5 درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

وزیر نیرو ادامه داد: با نگاهی به کشورهای موفق می‌بینیم که منشا ثروت آنان در نحوه مصرف منابع مختلف اعم از آب و برق است.

همچنین در این نشست فرماندار اشکذر مهم‌ترین موضوع برای یزدی‌ها را آب دانست و گفت: میانگین بارش در شهرهای این استان 39 میلی‌متر استو در زمان حاضر برخی از روستاهای اشکذر همچون روستای خضرآباد آبرسانی سیار انجام می شود.

وی ادامه داد: 80  درصد برق استان یزد در اشکذر تولید می‌شود، اما بخشی از صنایع این شهر در تامین برق دچار مشکل هستند که امیدواریم با این سفر این مشکل برطرف شود.

 

کد خبر : ۳۵۳۶۷۹