خبرگزاری کار ایران

نوید دکتر مونسان در آیین اختتامیه ؛

جشنواره فیلم کوتاه موج استمرار می یابد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۰۳۹

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه موج از هنر به عنوان جلوه های زیبای فرهنگ و تمدن هر ملت یاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که با حضور مونسان، نوید محمدزاده، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و سعید روستایی بهترین کارگردان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، ابوالفضل جلیلی و رسول صدر عاملی داوران جشنواره و علی اصغر مونسان، معاونان سازمان و جمعی از فعالان عرصه سینما برگزار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جریان فرهنگی و هنری که از دو سال پیش در کیش آغاز شده است گفت: خوشحالیم که امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش ها در حوزه فرهنگ و هنر هستیم .

وی با تاکید بر استمرار در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موج در کیش افزود: اکران فیلم های جشنواره فجر در جزیره کیش و استقبال  ده هزار نفر از شهروندان و گردشگران این جزیره  نشانگر اهمیت و توجه شهروندان به فعالیت های هنری است.

مونسان با بیان اینکه برنامه ریزی شده است در شرایط مناسب آب و هوای کیش فعالیت های فرهنگی را در سطح خیابان برگزار کنیم گفت: هنر سراسر زیبایی است و ما تلاش کرده ایم این زیبایی را به جاذبه های شهری تبدیل کنیم تا همه مردم از آن لذت ببرند.

وی افزود: هنر موهبتی است که خداوند در وجود برخی انسانها به ودیعه نهاده است و هنرمندان با نگاهی متفاوت به دنیا می نگرند که این موضوع باعث می شود جایگاه ویژه ای در اجتماع داشته باشند.

دکتر مونسان گفت: در جزیره کیش تاکنون ششصد هنرمند در سامانه هنرمندان شناسایی شده اند و در بخش زیرساختی نیز اقدامات بزرگی در حال انجام است. مجموعه آوای خلیج فارس به عنوان یک مجموعه بزرگ فرهنگی با تمامی امکانات رشته های مختلف هنری، سالن های بزرک تخصصی و امکانات آموزشی و نمایشی  و فرهنکسرای بزرک کیش با امکانات استاندارد و متنوع از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه زیربنایی است تا بستر مناسبی برای فعالیتهای بزرک هنری در عرصه های ملی و بین المللی در جزیره کیش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعال شدن اقتصاد هنر در جزیره افزود: کیش باید کانون فرهنک و هنر کشور باشد.

برگزاری جشنواره ای با موضوع حکایات سعدی براساس پیشنهاد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و توسعه شبکه اینترنتی کیش به عنوان زیر ساخت پروژه مدیا سیتی از دیگر موارد مورد اشاره دکتر مونسان در این مراسم بود.

جشنواره فیلم کوتاه موج در سه بخش فیلم های انیمیشن، مستند و داستانی برگزار شد که در پایان در بخش فیلم های انیمیشن، لوح تقدیر به مهناز یزدانی برای کارگردانی انیمیشن کمک  و آروین مدقالچی برای انیمیشن امید اهدا شد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار نیز برای فیلم دخترک آت آشغالی به شلاله خیری برای فیلمنامه «دخترک آت آشغال» اهدا و تندیس تهیه کنندگی جشنواره نیز به صدا و سیمای جزیره کیش  برای جزیره خیال اعطا شد.

در بخش مستند نیز لوح تقدیر به مستند چاق کچل سیبیلو به کارگردانی محسن نجفی مهری و  تندیس ها به جواد صادقی برای تحقیق و پژوهش فیلم مستند ساحل،  علی و بلال الفت برای کارگردانی مستند زندگی در ثانیه صفر و میترا روحی منش برای تهیه کنندگی کسی به فکر جنگل ها نیست اهدا شد.

در بخش فیلم های داستانی نیز فیلم کشتارکاه ساخته بهزاد آزادی  لوح تقدیرکارگردانی دریافت کرد.

همچنین تندیس های این بخش جشنواره به صادق سوری برای تصویر برداری فیلم «فروزان»، سالم صلواتی و توفیق امانی برای تدوین فیلم «رویای برفی»، رضا فهیمی برای فیلمنامه «کودکان ابری»، آکو زند کریمی برای کارگردانی فیلم داستانی «صدای قلب مورچه» و امیر امیریان کاظمی برای تهیه کنندگی فیلم «قاجار» اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران، شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار نیز به داود خیان برای کارگردانی فیلم داستانی «چله» به عنوان بهترین فیلم جشنواره اهدا شد.

انتخاب مناسب ترین فیلم با محتوای مورد نظر جشنواره نیز از سوی منطقه آزاد کیش که شامل سه روز اقامت در جزیره کیش با دو همراه است به مجید صبری و منصوره خطیون برای انیمیشن «عطر عاشقی» اهدا شد.

گفتنی است که نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج که از هشتم اسفند در جزیره کیش آغاز شده بود  ١٠ اسفند به کار خود پایان داد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز