خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه آهن در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود 100 واگن مسافری جدید در یک سال گذشته / ظرفیت ریلی برای سفرهای نوروزی افزایش نمی‌یابد

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه ظرفیت ناوگان ریلی برای سفرهای نوروزی جابه جایی یک میلیون و 850 هزار نفر است، گفت: در طول یک سال گذشته تقریبا 100 واگن مسافری جدید به ناوگان ریلی اضافه شده است.

سیدمحمد راشدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه در این دوره از سفرهای نوروز تمرکز بر افزایش کیفیت واگن‌های مسافری است، گفت: ظرفیت ناوگان ریلی تقاضای یک میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر نوروزی را پوشش خواهد داد.

او با بیان اینکه قرار نیست ظرفیت پذیرش مسافر در ایام نوروز را افزایش دهیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در طول یک سال گذشته ۱۰۰ واگن مسافری بالا ۵۰ سال سن را از رده خارج کرده‌ایم، امسال برنامه افزایش ظرفیت برای سفرهای نوروزی نداریم.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: بر روی افزایش کیفیت واگن‌ها برای جابه جایی مسافران نوروزی تمرکز کرده‌ایم و قطارهای جدید ۵ ستاره زندگی و فدک هم در برخی از مسیر‌ها فعال شده‌اند.

راشدی از ورود چیزی حدود صد واگن جدید به مسیرهای مختلف ریلی در طول یک سال گذشته خبر داد و گفت: قطارهای جدید در طول یک سال گذشته در مسیرهایی مانند اصفهان – مشهد، قم- مشهد، تهران – مشهد و.. اضافه شده‌اند و با این ناوگان جدید کیفیت سفر‌های ریلی افزایش می‌یابد.

او همچنین با اشاره به مسیرهای تردد در ایام نوروز گفت: مانند سنوات گذشته، مسیر تهران- مشهد، تهران- بندر عباس، تهران- جنوب و آذربایجان از مسیرهای پرتردد خواهد بود که عرضه هم در این خطوط متناسب با تقاضا افزایش می‌یابد و این مسیر‌ها طبیعتا در اولویت قرار دارند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه ظرفیت ناوگان ریلی در ایام نوروز چیزی حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر براورد شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه از شروع پیش فروش بلیت‌های نوروزی چند روزثی گذشته اما هنوز در مسیرهایی مانند تهران- مشهد هم ظرفیت خالی وجود دارد و علاقه مندان می‌توانند برای خرید بلیت قطار اقدام کنند.

راشدی گفت: از دیگر اقدامات ما در آستانه تعطیلات نوروزی بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه اهن است که کار ساخت ۲۶ نمازخانه جدید را هم شروع کرده‌ایم که ۱۰ نمازخانه تا ایام تطیلات نوروز ساخته خواهند شد بنابراین وضعیت توقف قطار‌ها در ایستگاه‌ها بهبود می‌یابد و می‌توان قطار را در خط یک متوقف کرد و سایر نمازخانه‌ها هم قبل از شروع سفرهای تابستانی به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر : ۳۵۱۲۹۶