خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در پژوهشگاه نفت در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ارتباط آلودگی هوا و بنزین / برنامه کاهش 40 درصدی مصرف سوخت خانگی

ایازی اظهار داشت: ما در نظر داریم که برای بهینه سازی مصرف سوخت طرح سامانه‌های میکرو سی. اچ. پی و پایه موتورگازسوز را اجرا کنیم.

محمد ایازی رییس پژوهشکده توسعه و بهینه‌سازی فناوری‌های انرژی پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه کیفیت بنزین وارداتی پالایشگاه‌ها دائم کنترل و اعلام می‌شود، گفت: الان بنزین داخلی پالایشگاه‌های آبادان و شازند اراک استانداردهای یورو ۴ را دارا هستند. 

وی درباره میزان ارتباط آلودگی هوای تهران با بنزین اظهار داشت: عوامل مختلفی کنار هم قرار گیرند تا آلودگی هوا داشته باشیم و تمامی این‌ها باید در کنار هم دیده شوند و نمونه گیری و اندازه گیری شود اما متاسفانه برخی اظهار نظر‌ها غیر کار‌شناسی و بدون مستند هستند. 

ایازی همچنین با اشاره به لزوم اجرایی شدن بهینه سازی مصرف سوخت برای جلوگیری از آلودگی هوا اظهار داشت: ما در نظر داریم که برای بهینه سازی مصرف سوخت طرح سامانه‌های میکرو سی. اچ. پی و پایه موتورگازسوز را اجرا کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه به دانش فنی طراحی و ساخت موتورهای میکرو سی.اچ.پی دست می‌یاید و اگر این موتورخانهها جایگزین شود، تولید همزمان برق و بروت و گرما می‌کند که صرفه جویی بیش از ۴۰ درصدی انرژی را در بخش خانگی منجر می‌شود. 

رییس پژوهشکده توسعه و بهینه‌سازی فناوری‌های انرژی پژوهشگاه صنعت نفت یادآور شد: ساخت این موتورخانه‌ها بر مبنای فناوری چگالشی در کاهش مصرف بیش از ۳۵ درصدی سوخت گاز و انرژی موثر است.

کد خبر : ۳۴۹۸۳۷