خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب:

طرح احمدی‌نژاد برای ایجاد 2 میلیون هکتار زمین کشاورزی، ضربه بزرگی به کشور وارد می‌کرد

اتاق ایران و دفتر مطالعات به طور مستمر مسئله کشاورزی و آب را پیگیری می‌کند و به دنبال این هستند که این موضوع را زنده نگه‌دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز دبیر همایش ملی آب و سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب با اشاره به برنامه‌های رئیس دولت دهم برای کشاورزی گفت: در سال 91 احمدی‌نژاد در نظر داشت که دو میلیون هکتار زمین کشاورزی ایجاد کند تا برای 500 هزار نفر شغل ایجاد شود. ما همان زمان به این طرح که به نام فدک معروف بود اعتراض کردیم و اعلام کردیم که این طرح قابلیت اجرایی شدن ندارد و حتی اگر برخی از آن اجرا شود ضربه بزرگی به کشور خواهد زد.

شریعتمداری ادامه داد: ما همان زمان یک گزارش 27 صفحه‌ای به دفتر رهبری و وزارت‌خانه‌های مربوطه ارسال کردیم که خوشبختانه این نظرات اثر داشت و نظر اتاق بازرگانی مورد تایید قرار گرفت.

سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ادامه داد: اتاق ایران و دفتر مطالعات به طور مستمر مسئله کشاورزی و آب را پیگیری می‌کند و به دنبال این هستند که این موضوع را زنده نگه‌دارند.

شریعت‌مداری با اشاره به زمان برگزاری همایش آب گفت: روز جهانی آب دوم فروردین و روز ملی آن 13 اسفند است و با توجه به تعطیلی این روز ما تصمیم گرفتیم که این همایش را در 12 اسفند با مشارکت یونسکو برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: ما به دنبال آن هستیم که این معضل تبدیل به بحران نشود و تمام سازمان‌ها و ادارات برای حل آن برنامه داشته باشند.

کد خبر : ۳۴۷۶۲۷