خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان:

پرونده برق‌رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان سال آینده بسته می‌شود/کاهش میزان تلفات به 15.4 درصد

رخشانی مهر گفت: علاوه بر برق سرقتی، تاسیسات سرقتی نیز در سطح استان رایج است لذا شبکه فشار ضعیف را حذف کرده و طرح جدیدی ارائه کردیم که براساس آن 50 هزار مشترک از نظر دارا بودن شبکه فشار ضعیف حذف شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی رخشانی مهر (مدیرعامل شرکت  توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان) در نشست خبری شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما حدود 35 هزار کیلومتر شبکه، 20 هزار دستگاه ترانسفورماتور و 15 هزار مشترک در سطح استان داریم گفت: طول شبکه برق استان طی 10 سال گذشته 17 هزار کیلومتر بوده که اکنون این میزان دو برابر شده و به 35 هزار کیلومتر رسیده است و تعداد ترانس‌ها نیز طی این مدت از 6 هزار و 400 به 20 هزار دستگاه رسیده است.

وی در ادامه گفت: طی 5 سال گذشته خاموشی‌های استان 2 برابر میانگین کشوری بوده اما اکنون به نصف میانگین کشوری رسیده است بطوری که نرخ خاموشی از 3.6 در هزار به 1 در هزار رسیده که از میانگین کشوری کمتر است.

رخشانی مهر تصریح کرد: از 714 هزار مشترک 173 هزار مشترک مربوط به 5 سال گذشته است یعنی 24 درصد انشعابات مربوط به سال‌های اخیر است و بقیه مربوط به 47 سال خدمات برق در سطح استان است. همچنین از 170 هزار مشترک 88 هزار مشترک در بخش روستایی و بقیه در بخش شهری بوده است.

وی اظهار داشت: خدمات‌رسانی برق در سطح استان در شهر و روستا 50 – 50 است و 3 درصد مشترکین صنعتی و 1.5درصد کشاورزی هستند که این 3 درصد مشترک صنعتی 3 درصد برق مصرف می‌کند و 1.5درصد مشترک کشاورزی 15 درصد مصرف برق دارند.

وی شاخص پرداخت غیرحضوری برق را در سطح استان 27/98 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم بالاترین شاخص در سطح کشور بوده است.

رخشانی مهر اظهار داشت: میزان تلفات برق نیز طی 4 سال گذشته از 27.26درصد به 15.4درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات ما بیشتر از بخش دولتی، نظامی و انتظامی است اظهار داشت: شاخص برق‌رسانی روستایی به این صورت است که از 5 هزار و 318 روستای بالای 10 خانوار، 5 هزار و 151 روستا برق دارند و بنا داریم که تا سال آینده پرونده برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار را ببندیم.

مدیرعامل شرکت  توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی 5 سال گذشته 105 میلیارد تومان در بخش بهینه سازی و اصلاح شبکه سرمایه‌گذاری شده و باتوجه به اینکه بدلیل اقلیم خشک تاسیسات فرسوده و خوردگی بالاست بنا داریم که جهت رفع آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای شدید مصارف غیرمتعارف برق در سطح استان بالاست گفت: در چابهار 9 ماه از سال گرمسیر بوده لذا 60 درصد تخفیف پرداخت بهای برق دارند. بنابراین باتوجه به شرایط اقلیمی جزو مناطقی هستیم که ارزان‌ترین برق را پرداخت می‌کنند.

وی همچنین گفت: علاوه بر برق سرقتی، تاسیسات سرقتی نیز در سطح استان رایج است لذا شبکه فشار ضعیف را حذف کرده و طرح جدیدی ارائه کردیم که براساس آن 50 هزار مشترک از نظر دارا بودن شبکه فشار ضعیف حذف شدند.

وی ادامه داد: برای اجرای حذف شبکه فشار ضعیف شهر پیشین را به صورت پایلوت انتخاب کردیم که از زمان اجرای طرح که میزان تلفات برق 44 درصد بود اکنون میزان تلفات به 4 درصد کاهش یافته است.

 

کد خبر : ۳۴۷۵۷۰