خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیئت دولت تصویب شد:

تعیین چگونگی تهاتر بدهی‌های دولت / کاهش پلکانی طبقات تعرفه‌ای واردات کالا در سال 1395

تعیین چگونگی تهاتر بدهی‌های قطعی دولت با مطالبات وکاهش پلکانی طبقات تعرفه ای واردات کالا در سال 1395 از مصوبات امروز جلسه هیئت دولت بود

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست حسن روحانی، ترتیبات و چگونگی تهاتر بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی را که در چارچوب قوانین و مقررات تا پایان سال 1392 ایجاد شده است، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی) از آن اشخاص، تعیین نمود.

برپایه این گزارش؛ بدین منظور وزارت امور اقتصادی و دارایی، اسناد تعهدی خاص را با عنوان «اوراق تسویه خزانه» تا سقف مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال صادر می‌کند و به منظور تسویه بدهی اشخاص یاد شده به دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دولت همچنین به منظور تسهیل تجارت فرامرزی و بهبود محیط کسب و کار، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش پلکانی طبقات تعرفه‌ای واردات کالا از 10 طبقه به 8 طبقه در سال 1395 موافقت نمود.

در ادامه جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، لوایح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و به ترتیب دولت های مجارستان و اسلواک ، به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه به تصویب رسید.

کد خبر : ۳۴۷۳۰۹