خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر در گفت وگو با ایلنا:

مکاتبه با ریاست جمهوری برای بازگشت هتل‌های هما به ایران ایر / صندوق بازنشستگی هما را به دولت واگذار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۸۵۹

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر از احتمال واگذاری صندوق بازنشستگی ایران ایر به دولت خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی با ریاست جمهوری برای بازگشت هتل های هما به ایران ایر انجام داده است.

فرهاد پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه واگذاری صندوق بازنشستگی فولاد به دولت در بودجه سال 95 پیش بینی شده است و احتمال واگذاری صندوق بازنشستگی هما هم وجود دارد، اظهار داشت: در مورد موضوع واگذاری صندوق بازنشستگی ایران ایر به دولت اقداماتی انجام شده است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: مذاکرات ادامه دارد امیدواریم تا پایان سال این موضوع حل شود و احتمال واگذاری صندوق بازنشستگی تا پایان سال وجود دارد البته نظر دولت و مجلس بسیار مهم است و مقدمات آن در حال فراهم سازی است.

پرورش با اشاره به زیان صندوق بازنشستگی این شرکت گفت: زیان و هزینه این صندوق  20 میلیارد تومان در ماه است و با این رقم می توان هر سال 3 فروند هواپیما خرید.

مدیرعامل ایران ایر با تاکید بر اینکه ما مخالف واگذاری هتل های هما و ایران ایر تور بودیم، ادامه داد: 100 درصد سهام ایران ایر تور و هتل های هما متعلق به ایران ایر بود و بابت واگذاری هر دو شرکت در دولت قبل، هیچ پرداختی بابت این واگذاری ها به ایران ایر انجام نشد .

وی گفت: قرار بود در قبال این واگذاری به ایران ایر کمک شود که بتوانیم نوسازی ناوگان انجام دهیم اما هیچ پولی به ما پرداخت نشد و این واگذاری ها با عنوان رد دیون انجام شد.

پرورش با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که هم هتل های هما و ایران ایر تور به ایران ایر برگردد، ادامه داد: بعید می دانم که ایران ایر تور برگردد چراکه این شرکت هواپیمایی به یک شخص حقیقی فروخته شده است و هتل های هما هم به تامین اجتماعی واگذار شده است اما احتمال اینکه هتل های هما در داخل دولت به ایران ایر برگردد وجود دارد.

وی  درباره ایران ایر تور گفت: ایران ایر تور در ابتدا به وزارت دفاع واگذار شد اما به دلیل مشکلاتی و عدم پرداخت ها اخیرا به یک شخص واگذار شد و این شخص هم هزینه این شرکت را پرداخت کرده است بنابراین برگشت این شرکت سخت تر است.

مدیر عامل ایران ایر با تاکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی با ریاست جمهوری برای برگرداندن هتل های هما به ایران ایر داشته است، گفت: برگشت هتل های هما و احیای این برند برای ما بسیار مهم است و مذاکراتی هم با ریاست جمهوری انجام شده اما باید فرایندهای اداری آن طی شود.        

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز