خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کاشاورزی استان البرز

مصرف 750 میلیون مترمکعب آب در اراضی کشاورزی استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان البرز میزان اراضی کشاورزی در این استان البرز را 75 هزار هکتار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کاشاورزی استان البرز در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه نهال و نشاء و صنایع وابسته در استان البرز بیان داشت: از 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی که در استان البرز وجود دارد26.7 درصد مربوط به باغات است و حدود 24 هزار هکتار از این اراضی به بار نشسته است و مابقی نهال است که در حال حاضر تولید ندارد.

موسوی افزود: در این سطوح اراضی حدود 750 میلیون مترمکعب آب استفاده می‌شود که متوسط مصرف میزان آب در این استان نسبت به کل کشور از لحاظ راندمان و بهره‌وری بسیار مناسب و در حد استانداردهای اروپایی یعنی 70 درصد است.

وی افزود: علی رغم اینکه استان البرز حدود 0.5 درصد از اراضی سطح کل کشور را به خود اختصاص داده است میزان تولید مناسب بوده بطوری که2.7 میلیون تن محصول زراعی و باغی در این استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان البرز میزان تولید باغات را 463 هزار تن معادل 2.5 درصد کل کشور اعلام کرد و افزود: متوسط عملکرد در این استان 25 تن در هر هکتار است در حالی که این رقم در کل کشور 10 تن در هر هکتار اعلام شده است و این نشان از جایگاه ویژه دانش در این حوزه در استان دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یک نهال از اهمیت ویژه‌ای در پروسه تولید محصولات کشاورزی برخوردار است افزود: به همین خاطر با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این حوزه کیفیت این محصول را بالا برد و امیدواریم که با برگزاری چونین نمایشگاه‌هایی در استان‌های دیگر از تمامی پتانسیل‌های موجود در این بخش استفاده کنیم.

کد خبر : ۳۴۳۶۶۰